donderdag 18 oktober 2012

Soms gaat het net iets anders........ sometimes things just go a bit different.....

van wat je zelf graag zou zien......... Het duurde even wat langer sinds de vorige keer, dan ik in gedachten had. Makkelijk ging het allemaal niet het afgelopen jaar; ik was maar steeds moe, had niet zoveel energie en allerlei werk bleef liggen (contacten ook.....) en na een doktersbezoek en onderzoeken bleek dat ik overspannen ben. Dus niet teveel doen en vooral de dingen doen die ik leuk vind......; altijd goed, toch??!!
Dat doen we dus maar en vandaar deze, misschien wel lange, up-date!

Dus doe maar net als Amar en ga er even rustig voorzitten....  :)

from how one would like it........ It took a while longer than the I thougt, since last blogpost. This past year wasn't easy; I was feeling tired all around the clock, didn't have any energie and just didn't want to do anything. After a doctorsvisite and some medical examinations it showed I had a burn-out (sort-of..)
The doctors advice was to take it easy and just do the things I love most........; sound advice, don't you think so??!!
So that's what we do and therefore this is probably a looooooooong up-date!!!
Just do as Amar and take your time to read......  :)


Eerst ben ik verder gegaan met de SBS (Sylvia's Bridal Sampler). Ik was ergens in de derde rij blijven steken; en omdat ik hiervoor alleen de stoffen gebruik van de Rouenneries van French General (Moda), snap je dat ik best wel bang was niet voldoende stof te hebben. Snel nog was bijgekocht bij Quiltpalace en op de Quilttentoonstelling in Deventer (ikke blij.....!!!!!) en maar snel doorgegaan. 
Zoals je ziet ben ik nu bezig met de 6e rij; de eerste twee blokken hiervan liggen rechts.
First I  continued with the SBS (Sylvia's Bridal Sampler). I got stuck somewhere in the third row; and because I only use the Rouenneries-fabrics by French General (Moda), you can understand I got a little worried I wouldn't have enough fabric..... So I was lucky to buy some at Quiltpalace and some more at the Quiltexhibit at Deventer (happy dance.......!!!!!!), so I could continue.


Onder de SBS zie je de klosjes op het quiltraam zitten! Jaaaaaaa, ze zitten er echt op en ik ben al bezig met doorpitten! Geweldig, om dat weer te doen!! Jammergenoeg kun je hier de achtergrondstof niet zien; misschien een volgende keer........ (dan moet ik er wel even onder om een foto te maken......  ;) ....).
Underneath the SBS you see the klosjes on the quiltframe! Yeeeeeeesssss! They really are framed and I'm already busy quilting! Great work!! So sorry you can't see the background fabric; maybe next time....... (I have to get under the frame to take a picture......  ;)  ......).

En voordat de klosjes op het quiltframe konden, moesten deze spinnewebjes er eerst af, natuurlijk.....
Deze heeft er een hele lange tijd opgezeten, zonder dat ik er een steekje aan hebt gequilt. Dat komt eigenlijk omdat ze nog is gemaakt met hulp van onze honden destijds: Max en Rowdy....... Ergens is me dat nog wat te lastig om er steeds achter te zitten..... (klinkt misschien wel raar, maar ja, ik ben ook wel een beetje een raar mens denk ik dan.......). In elk geval is ze nu geregen en klaar om gequilt te worden; we zullen zien wanneer......
And before the klosjes could enter the quiltframe, this spiderwebquilt had to be removed, ofcourse.......
This one has been a while on it, without making any quiltstitch. I think, it is because I made it with the help of our dogs: Max and Rowdy. Actually it is still a bit difficult to work on it.... (sounds strange maybe, but well, I also am a bit of a strange person, I think.....). Anycase she is ready to be quilted; we will see when......

Ondertussen zitten er ook 81 sterretjes aan elkaar en dat vormt samen al een heel gezellig sterrenplaatje! Heerlijk werkje is dat ook! Dat ligt ook altijd dichtbij voor wanneer er even tijd voor is...   :)
In the meantime there are also 81 stars attached to eachother and that makes a great starpicture!
What a lovely job that is! It is always nearby for when there is a bit of time leftover...  :)



En dit is een lang-vergeten-quilt. Tijdens het opruimen van een rieten mand in de kamer vond ik het helemaal onderin terug; compleet met reststoffen en achterkantstof en bijna klaar......... Ik weet dat ik deze ooit begonnen ben voor een vriendin. Maar ze was zelf begonnen met quilten en maakte meteen zelf een grote quilt voor hun bed en in dezelfde kleuren!! Ze was (is!) zo enthousiast; ik wilde dat niet in de weg staan..... en zo is deze langzamerhand vergeten....... 
Ik ben wel heel blij dat ik haar terug heb gevonden en heb meteen de flying-geese randen er omheen gezet. Het centrum en de sterblokken op de hoeken waren al af, dus het was niet meer zoveel werk om de randen te maken; en zie: de top is helemaal af! 
Natuurlijk heb ik nu wel al drie tops om door te pitten............  :/  .........
And this is a long-forgotten-quilt. During removal of a wicker basket in our livingroom, I found this one back; with all of it's fabrics and backsidefabric as well and almost finished........ I know I wanted to make this one for a friend. But she started quilting herself and rightaway made a kingsize quilt for their bed; even in the same colours!! She was (is!) so enthousiastic ; I didn't want to stand in the way..... and so I forgot all about this one ......
Now I am so glad to have found her again and I rightaway started to make the flying gees borders. The centre and the starcorners were already done, so it wasn't so much work to finish it; and look how great she is!!
Ofcourse now I have three tops to quilt.........  :/  .......


En al die prachtige rood-met-witte paddestoelen! Zo mooi!!! Geniet van de herfst!
And all of those gorgeous red-and-white mushrooms! So beautiful!!!
Enjoy the fall!

Love, Ria.




31 opmerkingen:

Berna zei

Dat zijn geen goede berichten. Ik weet er alles van. Neem je rijd en volg het advies leuke dingen te doen op. Het werkt. En laat je niet aanpraten dat je geen leuke dingen mag doen als je overspannen bent. Die lui weten niet beter.
Sterkte!

Manuela zei

The Quilts are very beautiful.

Best wishes Manuela

Nadine zei

WOW, WOW, Ria ! You did a GREAT job - and I do hope you're feeling better, dear.
Your works are fantastic - Oh that quilt frame! Exactly what I would need! ;>)

Smiles, XOXOXOXO, and (((HUGS)))
NADINE

Marjo B-W zei

Ik herken het gevoel van overspannenheid en vond het toen erg moeilijk om alleen maar leuke dingen te doen. Voelde als spijbelen als ik overdag naar de markt fietste, want aan de buitenkant is natuurlijk niets te zien. Fijn dat je wel energie hebt om aan je quilts te werken, je schiet zo lekker op! Beterschap.
Groetjes, Marjo B-W

Anita - Vlijtige Handjes zei

Ria fijn dat je weet wat het is en nog fijner dat je ook weer een beetje kunt genieten. Hou dit vast het is een goed begin.
Liefs Anita

Annelies zei

Heel veel beterschap, geniet van je hobby en doe het rustig aan !

Chris zei

Ja, zo is het Ria, soms gaat alles een beetje anders. Ik denk dat velen van ons dat herkennen.
Wat ik ook herken is dat prachtige 'gedicht' over Life! Ik denk dat jij ondanks alles je leven toch als gezegend ziet.
Jij hebt dus ook een frame! Waarschijnlijk heb jij veel meer ervaring er mee dan ik. Ik heb er nog niet zo gek veel mee gedaan, maar ik vind het heerlijk in ieder geval al om de sandwich er op te maken. Eén quiltje heb ik er helemaal op doorgepit. Prachtige quilts laat je zien joh.
Rustig aan maar, net als Amar. Geef hem maar een knuffel van mij.

Annemieke zei

Wat een berg mooie (en grote) quilts laat je zien. Het schiet ook al flink op.
Ik hoop dat je je tijd kan nemen om weer jezelf te worden.
Sterkte
Annemieke

Wietskes Quilts zei

Hoi Ria,

Nou gelukkig we hadden elkaar net al even via de mail gesproken en nu zomaar een blog. En wat voor een. Heerlijk met een hoop te zien.
Nou, ik ken het gevoel ook hoor, voel me de hele tijd schuldig als ik weer eens een leuke cursus doe of ergens heen ga. Toch is afleiding het allerbeste maar alleen als je het zelf leuk vind. Doe rustig aan en let goed op jezelf. We spreken elkaar weer, oké?

groetjes

Wietske

Terry zei

The quilts are beautiful. so exciting to have the klosjes on the frame and agreat find in the basket.. Be kind to yourself and stitch when you can.

Grit zei

Wow, the quilts are so beautiful. I love them all.
And nice picture from this mushrooms. We call it in Germany "Fliegenpilz"
Liebe Grüße Grit

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Hope you are feeling a lot better Ria....you quilts are just beautiful....take it easy and do what you can xo

Astrid zei

Sorry to hear you haven't felt well. It's good you went to see a doctor... hope you are feeling better these days! Your quilts are gorgeous! Love them all!
Do take care!

Roos zei

Gelukkig weet je nu wat er met je aan de hand is en probeer je maar niks van andere mensen aan te trekken, ik weet uit ervaring dat ze menen het beter te weten. Je laat in ieder geval weer een heleboel moois zien.
Groetjes Roos

KijkDaarIs zei

Wat laat je veel moois zien!!!...en heerlijk hier en daar een werkje waar zo mee bezig kunt...Doe het maar rustig aan ...een lekker wandelingetje met je lieve hondje....lekker genieten van de natuur ( wat een mooie paddestoelen)...en heb niet het gevoel dat je steeds wat moet doen...
pas goed op jezelf !!..
Fijne dag

Gingini zei

Ria, lekker rustig gaan zitten quilten deze winter! Je hebt een ideale hobby om lekker rustig aan te doen. Beterschap en wat laat je weer een boel moois zien!:)

Ineke B zei

Prachtige quilts laat je zien! Niet schuldig voelen want het is zo jammer als ze blijven liggen in een hoekje. Beterschap!

Nelleke zei

Hallo Ria ook ik wil je een hart onder de riem steken,en je veel beterschap wensen en hoop dat het gauw weer beter met je zal gaan.En wat heb je toch mooi werk gedaan de quilts zien er prachtig uit.Groetjes en ook een aai voor je prachtige hond Amar.Nelleke

Cybele's patch zei

Doe lekker rustig aan dan komt het weer goed. Je laat weer mooie dingen zien dus gelukkig heb je weer zin in je hobby.

Anoniem zei

Lieve schat, wat kun ke toch geweldig mooie dingen maken! ben heel trots op jou en kan hier enorm van genieten. Natuurlijk heb ik het voorrecht dat ik alles in het echt kan zien en dat is bijzonder. Fijne dag vandaag, thuis en tot vanavond.

kus en knuf van mij.

>> KOMT WEL GOED, SCHATJE<<

Nat Palaskas zei

Gorgeousness quilts and they are ready and waiting that those tiny little quilting stitches. Take are of yourself my dear Ria - big hugs from me xoxo...

christine zei

Hallo Ria

heerlijk al die mooie quilt in wording om je heen . ga er heerlijk van genieten .ik heb zelf een burnout gehad en in die tijd een heleboel ellende gehad . en niemand die iets van je over neem t hoor dus ga van je eigen lichaam uit en doe lekker dat waar je zin in heb al zou je de heledag op bed liggen gewoon doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar je kan ook lekker gaan quilten hihihi
heel veel beterschap .

oja en dat rek op mijn log?! dat is een grote gordijn stang die ik heb gekocht met van die ringen erbij heel leuk heel gemakkelijk maar .... vrij duur !
christine

Floor zei

Het is toch wat... dat je zo maar onderin een mand een hele quilt vindt die bijna af is!
Nu liggen er drie klaar om te quilten. Best moeilijk om te kiezen, maar je bent al met de klosjes begonnen, dus die zal wel eerst klaar zijn.
Altijd fijn als er dan weer iets nieuws te quilten klaar ligt.
Veel succes en plezier en natuurlijk beterschap.
Vooral genieten van de leuke dingen zoals quilten!
Groetjes,
Floor

Heleni zei

Hallo Ria, wat zul jij je af en toe ellendig voelen. En iets aantrekken wat een ander zegt, zou ik maar niet meer doen. Die tijd hebben we gehad, toch..?
Wat een beautys laat je zien zeg. Lekker energie steken in wat je het liefste doet.
Sterkte en beterschap gewenst.

Berbel zei

Wat laat je mooie dingen zien,
doe rustig aan
en beterschap.
Groetjes Berbel

Monica zei

Wow, wat laat jij veel mooie quilts zien, en wat fijn dat jij hier rustig mee verder kunt gaan. Veel beterschap

Mitt lille rosa syrom zei

Really nice to see you back again!

Quiltprinses zei

Hey Ria,

Ik weet dat je geen gemakkelijke tijd achter de rug hebt. Fijn dat je een mooie hobby hebt, waar je je een beetje op kunt storten en waar je je in kunt uitleven. Ik hoop dat je er veel steun aan zult hebben. Je quilts worden zoals altijd prachtig!
Pas goed op jezelf en kom eens gauw een bakkie koffie drinken.
Groeten,
Gerda

Simone de Klerk zei

Dat is even schrikken. Geluukig heb je veel moois om je heen en ben je daar erg blij mee.
Heerlijk om Amar dan steeds bij je te hebben (:
Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf.

quilting Jeannet zei

Geweldig je sterretjes Ria, ik wil ze ook zo aan elkaar zetten. Enne, keep calm......Er blijft hopelijk nog genoeg over om van te genieten. Het leven is niet altijd eerlijk.

Suuske zei

Wat een prachtige dingen laat je hier allemaal zien. En ook zo vééél... wów!! De sterretjes ben ik inmiddels al op verschillende blogs tegengekomen, die vind ik ook zo prachtig, zou ik ook zelf wel willen maken. Maar nee, dat gaat voorlopig toch maar niet gebeuren, er wacht hier al zoveel op me..

Niet fijn (zacht uitgedrukt..) dat je je zo rot voelt. Maar dan is het wel heerlijk om Amar bij je te hebben hè? Ik merk dat nu ook zo goed met Jules, hij zorgt voor afleiding en zorgt er ook voor dat je naar buiten gaat/moet. Ga maar lekker met hem (of haar?) wandelen, dat doet een mens goed!
Lieve groet,

Suzanne

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...