woensdag 14 april 2010

Leanne, Josephine en Caroline


Wat een mooie namen, he?! En als je ziet waar ze bij horen.......... Helemaal geweldig!
Eerst mijn excuses, want het is een tijdje geleden dat ik een logje gepost hebt.
Er waren hier nogal wat dingen aan de hand, die zoveel aandacht vroegen, dat ik er niet de energie voor had om wat nieuws te posten.
Gelukkig lijkt het nu allemaal wat in rustiger vaarwater te komen......
Dan maar kort even wat impressies van waar ik mee bezig ben.
Eerst maar even Leanne! Ze is klaar om doorgepit te worden!















What a beautiful names, aren't they!
And when you see who they belong to....... Just wonderful!
First my apologise; it has been some time since I posted.
There were quite a few things happening here and they asked so much attention that I didn't have the energy to post something new.
I'm happy to say that things seem to calm down.......
So some impressions of the things I am working on.... or with....
Here is Leanne (above)...... She is ready to be quilted!

Dit was het negende blok: This was the 9th block:














En kijk eens naar deze twee lieftallige dames. Zijn het geen plaatjes!
Het blijken zusjes te zijn: Josephine (de achterste) en Caroline (de voorste). Ze zijn allebei van dezelfde serie en in 1949 geboren in Schotland!
Caroline is gekocht in Zwolle en voor een beurt en reparatie geweest naar René en Lucy! Wat ben ik blij dat zij zo'n hart voor deze machientjes hebben!!! Dank jullie wel!! ;)))
Zien de zusjes Featherweight er niet super uit! Twee schatten!!










And just look at these lovely ladies.
Aren't they just beautiful!
They are sisters: Josephine (in the background) and Caroline (up front).
They are both from the same series and born in 1949 in Scotland!
Caroline I bought in Zwolle and she has been repaired by René and Lucy!
I am so happy they both have a hart for these little machines!!! Thanks you so much!! ;))))
Don't the sisters Featherweight just look great!! Two beauties!!

Nog even een foto van de andere kant...... Anothere picture from the front..........

















En van de andere kant....... And from the other side......














Graag allemaal tot een volgende keer en geniet van de zon! Hoop ik!

Talk to you all the next time and enjoy the sunshine! I hope!

25 opmerkingen:

katrien zei

WAt is je Leanne mooi.Veel quiltplezier.
En wat een mooie machientjes.

susi zei

Hi, Oh die Leanne, erg mooi! Is toch een inspriatie voor mij.

En spaar jij machientjes??

Groetjes Susi, oh ja, het gaat wel beter met mij.

Berna zei

Prachtige machientjes en je Leanne is ook al zooo mooi!

goof zei

Hoi Ria, een vraagje als je een zeer vervelende relatie hebt met naaimachines, en er helemaal niets van snapt,... zou je dan toch overweg kunnen met zo'n featherweight?
Ze zien er zo lief uit!

Cisca zei

Wat een mooie Leanne's House heb je gemaakt, prachtige kleuren! Zijn Featherweights speciaal voor quilters, want ik lees er vaker over. Ze staan wel op leuke quiltjes en zien er leuk uit!
Groetjes, Cisca

Hennie zei

Je Leanne ziet er erg mooi uit, en de andere twee dames staan er ook prachtig bij ! ! !
Ik ga zo snel mogelijk een begin maken met blok zeven.
Groetjes Hennie.

Daniëlle zei

Oohh Ria, wat fijn dat je er weer bent, het was best stilletjes hoor! Goed om te horen dat het wat rustiger is geworden! Heel veel plezier met het quilten van de Leanne, ziet er geweldig uit!! Wat een schatten van zusjes heb je daar in huis zeg! Waar duikel je ze toch op? Daar loop ik nou nooit zomaar tegenaan! Dat je er maar veel mooie steekjes op mag maken! Mooie avond, groeten, Daniëlle XXXD

Notjustnat zei

Ria, what gorgeous sisters you have got. You are so lucky to find 2 from the same family. Enjoy working with them. Yes I do miss your post, but glad to hear positive outcome is insight. Love Leanne's quilt too. I like your version and colour must better than the original.
Big hugs
Nat

Cybele's patch zei

Je Leanne's House is heel mooi geworden. En die twee machientjes zijn helemaal het einde. Wat zien ze er nog prachtig uit.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Ria...beautiful quilt...I hope to make it some day!!! What gorgeous 2 sisters standing proud next to each other♥x

julieQ zei

Such a gorgeous stitchery quilt! I really love those little machines, I think their stitch cannot be beaten.

Terry zei

All the lovely ladies . Glad your life is setteling. Happy quilting on Caroline and stitching with the others
Terry

Margreet zei

Wat is je Leanne's House mooi geworden! Nu op je gemak buiten doorpitten, wat wil een mens nog meer? Mooie machientjes heb je, gebruik je ze ook of heb je ze voor de sier? Jij ook genieten van de zon hè! Groetjes, Margreet

Berbel zei

Je Leanne´s House is heel mooi geworden!
Groetjes Berbel

ria vogelzang zei

@Cisca: de Singer Featherweights zijn oudere naaimachientjes. Ze werden zowel in Europa als Amerika gemaakt. Het zijn eigenlijk verzamelobjecten. Maar de liefhebbers (zoals ik..) naaien er ook nog op. Er zijn zelfs nog mensen die deze machientjes in onderhoud hebben. Zoals René en Lucy waar ik het over had. Gelukkig maar! Ze naaien echt super en de steken zijn echt onovertrefbaar! (zoals Julie hierboven ook al zei!)
@ Margreet: ik gebruik ze echt. En ook allebei! Ze naaien wel verschillend en maken ook allebei een ander geluidje.... ;)).
Ik ben een echte liefhebber geworden.........
Allemaal: alvast een heel zonnig weekend!

Annelies vdB zei

Leanne ziet er prachtig uit. Veel succes met quilten.

Lida zei

Te gek, twee machientjes en een schitterende Leanne! Nu meiske, hoop dat het weer beter gaat want dan kun je nu bijkomen en genieten van de Lente en al die mooie dingen om je heen! Dikke knuffel
Lida

Sandra zei

I miei comlimenti .... sei super brava !!! Un bacio dall'italia
Sandra

ria vogelzang zei

@Lida: dank voor je meeleven, Lida. Soms heeft een mens dat echt nodig! ;))
En ik ga ECHT genieten van de lente en hopen dat de verstandhouding ook weer helemaal goed komt....
@Sandra: thanks for your lovely comment! I love Italia!!

Marga (MarPie) zei

Wat een beauty is het toch weer, ze doen het ook zo lekker. Zie dat je voor Caroline ook een klein quiltje gemaakt heb.Ben nog net niet zo als Lucy die alleen nog maar op deze naait.
Scheelt niet veel hoor, eenmaal achter een feather weight en je komt er bijna niet meer achter vandaan. {dat heb ik tenminste}
Je leanne is ook een plaatje echt waar maar mijn oogjes worden toch ieder keer weer getrokken naar die twee, sorry, wel hhel veel plezier ermee Ria.

Jellie zei

Oh, Ria wat is je Leanne mooi geworden! Die twee naaimachines zijn prachtig en ze lopen ook nog!

Anja.M zei

Twee mooie machinetjes zeg.
En je Leanne is ook mooi geworden,en nu maar lekker quilten.

Valentina zei

Ria, your Leeanne takes my breath away... It is so very beautiful...
wow, and those Dames are gorgeous. Oh. How I would love to try them out... maybe someday! :)
Enjoy the sun! xox uit Cyprus

Nadine zei

Oh, dear Ria, jouw leanne's House quilt is zooo mooi, proficiat ! Ik houd erg veel van de kleuren, die je gekozen hebt...
Hmmm, die Featherweight ligt op mijn droom-lijst ;>)
Ik ben ook met jouw "Holland Quilt" verliefd. Is het een speciaal patroon ? Die heb ik nooit vroeger gezien...
En ten laatste, ben ik zo blij dat alles beter gaat. (Hoop dat het niet te erg was ??)
Hartelijk,
XOXOXOXOXOXOOXXO
NADINE

Josephine zei

Asjemenou, die namen!! Ik voel me hier helemaal thuis, aangezien mijn zus Caroline heet!!!
groeten, Josephine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...