woensdag 21 april 2010

Bruidjes-quilt en andere heerlijkheden......... Bridal-quilt and other delicacies.......


Wat hebben we toch een heerlijke hobby, he?! Echt genieten; van de dingen die jezelf maakt, maar ook dingen die anderen maken. Ik moet toch echt eens zeggen hoe ik geniet van jullie allemaal!!
Echt waar!!
De laatste week ben ik vooral bezig geweest met Sylvia's Bridal Sampler, de SBS (kort gezegd..).















What do we have a beautiful hobby, do we not?! It's such a pleasure; enjoying the things you make yourself, but also the things others make. I really have to say how I enjoy all of you!!!!
I really do!!!
The last week I was especially working on Sylvia's Bridal Sampler, the SBS (short for..).

Hierboven zie je hoe het lijkt als de tweede rij onder de eerste is genaaid! Het lijkt al heel mooi zo, he?! Dan begint het meteen te kriebelen om flink door te gaan........ Maar er zijn natuurlijk nog meer dingen te doen...... (jammer....!)
De afgelopen weken heb ik maar drie blokken gedaan en één ervan is een mandjes-blok..... :) ..... (leuk he, op mandjes-woens-dag.....)
Maar even stuk voor stuk:

Above you see how it looks when the second row is sewn onder the first! Doesn't it look lovely? It really pushes me to go on......... But obvious there are more things to do...... (a pity..!)
The last weeks I only did three blocks and one of them is a basket-block...... :) ...... (isn't that great on this basket-wednes-day...).
Here are the blocks one by one:










Dit is A 10: Bachelor's Puzzle


















Dit is B1: Stamp Baskets

















Dit is B2: Gulf Star





En mijn hulpje bij dit alles (afgezien van mijn vingers, natuurlijk...)
And my help in all of this (besides my fingers, ofcourse.....)







Caroline zegt hallo tegen jullie! ;)
Ze naait helemaal super nu ze weer opnieuw in gebruik genomen is na (waarschijnlijk) heel veel jaren....

Carline says "hello" to all of you! ;)
She sews super since she had a new start (probably) after many years......




En ik wilde nog de klosjes-lap laten zien. Het komt er iedere keer niet van en toch schiet ze al lekker op. ....
And I wanted to show you my klosjes-quilt. I always seem forget to show her to you and in the mean time she is starting to become quite big....














En nog een paar die ik er nog aan toe moet voegen..... Ik heb het totale aantal nog niet geteld..... sorry..... volgende keer...

And a few that I have to add.... I didn't count them....... sorry.... next time....















Allemaal een goede week!
All a nice week! :)

27 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Oh Ria, wat een prachtige blokken zo met die rouennerie, echt heel mooi, en je klosjeslap.....mooooi....

groetjes, fijne dag ! Jeannet

katrien zei

Heel mooi je SBS blokken,en leuk als ze aan elkaar staan.
En je klosjestop is ook al zo leuk.

Nadine zei

WOW, Ria, jij hebt zo goed gewerkt! Proficiaat ;>)
Tussen de éen of ander van die schatten, zou ik helemaal niet kunnen kiezen...
Goed gedaan, Ria !
XOXOXOXOXOXOXOXOXXO
NADINE

Juicybear zei

Mooie blokken zeg, ik vind de stofjes ook erg mooi en je klosjesquilt ziet er ook heel goed uit.
Groetjes Anneke

Simone de Klerk zei

Het is ook altijd genieten om jou blog te bezoeken! Wat zijn je SBS blokken mooi geworden. Je gebruikt zulke mooie stofjes.
En de klosjes zien er heel vrolijk uit. Fijne woensdag!

Cisca zei

Mooi wordt je SBS quilt, hij is prachtig met de Rouenneries stoffen. Ook de achtergrondstoffen zijn prachtig, vast ook Rouenneries! Leuk je klosjes en ik zie daar ook een paar DJ blokken en zo'n mooie quilt op de achtergrond. Een blogje terug zie ik je Leanne's House, ook al zo mooi met deze kleuren. Kortom, genieten! Doe Caroline de groeten van me, ze ziet er goed uit voor haar leeftijd.
Groetjes, Cisca

Margreet zei

Mooi zijn je SBS blokken! Ik vind dat kleine rode blokje tussen de sashings ook heel mooi, ik ga nu twijfelen of ik dat ook niet zal doen of alles ecru laat, mmmmm.. nog eens goed naar kijken. En je klosjes lap is ook een plaatje hoor! Zo lekker vrolijk. Groetjes, Margreet

Nelleke zei

Hallo Ria,ook jij laat ons volop meegenieten van de prachtige dingen die je ons nu weer laat zien het ziet er allemaal schitterend uit.En wat is Caroline knap!groetjes Nelleke

Guusje, zei

Wat een prachtige SBs ben je aan het maken de stoffen maken hem ook extra mooi vind ik en dan de klosjes wat heb je er ook al veel zo ondertussen en wat een gezellige en vrolijke kleuren erg leuk en dan je Caroline. Wat een prachtmachine daar zul je heel veel plezier mee hebben.

Notjustnat zei

Everything is beautiful and colourful. Oh, I love the klosjes. They look so happy, how did you do that? May I ask, did you joined the klosjes by hand? I only made 25 so far and I'm going to join them for mini quilt. Clever Caroline helping you sew!!! Hugs Nat

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Oh Ria your Sylvia's Bridal Quilt is just so beautiful...I am reading The Runaway Quilt and just love it...Now you have inspired me to look for The Bridal Sampler♥x

Terry zei

Ria Good morning. Caroline has been busy. It seems you have been enjoying the work as well. The French General basket block is a cutie as are the others and your klosjes.
Enjoy your day and Caroline's company. Terry

Daniëlle zei

Nou ik geniet met je mee hoor!!! Zie ik het goed maak je je klosjes van allemaal Bali stof? Heb ik hier ook nog wat van liggen, zou ik soms ..... arghhh, ik moet geloof ik even gaan liggen, er borrelt een project ....zeg, ik ga er vandoor, nog snel een steekje doen hihi Mooie avond, groeten, Daniëlle XXXD

Hilde zei

Ik herken de stofjes van je SBS, het project kan niet mislukken hé.

Berna zei

Je bent goed bezig! Die SBS is /wordt helemaal top! Zulke mooie kleuren. En de klosjes zijn leuk en lekker fris. Helemaal leuk allemaal.

Lida zei

Ja hoor wrijf het er maar in, twee van die schattige naaimachines en daar maak je dus zulke schitterende blokken mee! Maar ja, wat moet ik doen, als ik er een te pakken krijg, krijg ik problemen met mijn Ome Jan! Je klosjesquilt schiet ook al zo mooi op, veel plezier met het maken van het vervolg! Groetjes
Lida

Astrid zei

Oh so lovely and colorful quilts! I love the SBS and can't wait for the purchased book to arrive! Your blog inspires me a lot - thank you!

ParisMaddy zei

Greetings RIA! I really and truly love that fabric and your little baskets look oh so wonderful. You are so talented. Hope everything is going great for you.

Marga (MarPie) zei

Goedemorgen Ria, de SBS word echt een plaatje met deze stofjes. Slim om ze meteen aan elkaar te zetten dan zie je de quilt groeien.
Voor jou en de jouwe ook een heel fijn weekend.
Groetjes,
Marga

Tineke zei

Wat mooi allemaal! Ik was veel te lang niet bij je hier op visite! Er was zoveel te zien en te genieten....heerlijk! Fijne avond en groetjes...

Joke zei

Ria, wat wordt je SBS toch geweldig mooi!
En zoveel klosjes al.... Als ik al dat moois bij jou zie, voel ik me helemaal schuldig dat mijn patch- en quiltwerk zo stoffig ligt te worden. Ben momenteel erg druk met Barbiekleertjes maken, ook leuk om te doen. Werp me momenteel helemaal op de vintage patroontjes voor de oude poppen. Leuk, leuk, leuk (vind ik zelf).

Groetjes, Joke.

~ ann's quilting journey ~ zei

Ria, your SBS blocks are beautiful, the Rouenneries fabrics suit them so well and I love your sewing machine!

Valentina zei

Dear Ria, breathtaking work... I love your bridal-colours, I love your Klosjes and Ria, thanks to you I might have a Featherweight joining my family soon!
Dikke Knuffels voor jou en lieve kusjes voor je meiden! Ik hoop dat ik een van hun zusjes krijg! :)

Annelies vdB zei

Wat heb je veel om te laten zien Ria. Ik vind de SBS-blokken erg mooi worden. Deze serie stoffen leent zich er zeker voor.
Je klosjes zien er heerlijk vrolijk uit.

Cybele's patch zei

Wow Ria, dat ziet er allemaal even mooi uit. Prachtige blokken en mooie stofjes! Je klosjeslap is een echte vrolijkerd.

Robyn zei

Wow Rea, all your works are looking beautiful!!

Vlijtig grietje zei

Hallo Ria,

Ik wil je complimenteren met je SBS blokken. Ze zien er prachtig uit.Zelf zou ik ook graag aan deze quilt beginnen. Kun je me vertellen hoe groot de blokjes zijn?

Met vriendelijke groet Saskia.

p.s. Het lukte me niet om contact met je op te nemen via de mail, dan maar op deze manier.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...