woensdag 23 juni 2010

Even jullie laten zien......... Just showing...........

wat ik de laatste tijd tussen de her-kansings-spanningen mee bezig ben geweest. Deze twee blokjes van de Sylvia's Bridal Sampler heb ik gemaakt de laatste dagen. Wel te laat voor de update....... sorry....., maar een zoon met een herkansing is wel stress-vol, zeg.....

what I've been doing the last time, besides being busy with resit-stress. These two blocks from Sylvia's Bridal Sampler I made thelast days. I'm too late for the update....... sorry......, but a son with a resit is really stress-ful.........

Hier is blokje B7, Swamp Patch, 21 pieces, en niet zo ingewikkeld om te doen.
Er onder staat blokje B8, Mrs. Cleveland's Choice, 65 (!) stukjes. Nou, mrs. Cleveland heeft inderdaad een ingewikkelde keuze gedaan, hoor! Dat was echt een lastiger blokje.....! Maar ze is toch wel heel leuk geworden.

Here is block B7, Swamp Patch, 21 pieces, and not so complicated.
Than there is block B8, Mrs. Cleveland's Choice, 65 (!) pieces. Well, mrs. Cleveland has made a difficult choice! That was really a more difficult block.......! But it turned out really nice.




































En ik kwam een boek van mijn verlanglijstje tegen bij boekhandel van de Moosdijk tijdens het Quiltfestival in Groningen: The Amish Quilt.
Zo mooi om over al die mooie quilts te lezen en ook de geschiedenis van de Amish in boekvorm te hebben! Vooral omdat we ook een kerkje bezocht hebben waar vandaan ze geemigreerd zijn!

And I came across a book from my whishlist at bookstore van de Moosdijk with the Quiltfestival in Groningen: The Amish Quilt.
It's so great to read about all those beautiful quilts and also to have the history of the Amish.
Especially because we visited one of the curches they emigrated from!




































Ik moet zeggen dat ik toch wel erg van historische quilts en patronen houdt. Nu ben ik ook een beetje een geschiedenis-mens..... (zal er wel bij passen, dus....) ;))

I have to say that I really love historical quilts and patterns. Well, I'm a bit of a history-person..... ( so I quess it fits......) ;))


Al laatste maar even een paar bloemetjes op deze bloemetjes-woensdag.

Some flowers on this flower-wednesdag to finish with.

En dan wens ik jullie een heel gezellige, zonnige dag.
And then I whish you all a happy, sunny day.

Love, Ria.



23 opmerkingen:

Margreet zei

Mooie blokjes heb je gemaakt. Oei, 65 stukjes...die houd ik maar voor een regenachtige dag ;0))Hou jij ook zo van de Amish? Ik blijf het een facinerende groep vinden.Hun quilts zijn prachtig,maar ook hun leefwijze. Romans over hen verslind ik. Ken je deze schrijfser al:Cindy Woodsmall. Zij schrijft prachtige boeken over de Amish. En Beverly Lewis natuurlijk. (maar misschien hou je niet zo van lezen) Groetjes, Margreet

Marianne & Marie-José zei

Allereerst de bloemenquilt, wat wordt die prachtig en ik geloof dat het hondje dat ook vindt, of is het ook een fotomodel dat graag erbij wil staan. Hij of zij staat zich geloof ik te bedenken zal ik er wel of niet op mogen gaan liggen.
De SBS blokken zijn erg mooi. Ik ben er onlangs ook mee gestart, maar weet nog niet hoe ik ze aan elkaar ga maken. Ik zag dat jij dat al meteen doet, dat is wel handig. Met dear Jane doe ik dat ook. Maar ik ben nog niet uit de kleur, die ik ertussen neem.
Wat een leuk speldenkussen ligt erbij op de foto!. Trouwens ik vind al je quilts erg mooi!
Met Amish ben ik ook wel eens bezig geweest, maar de laatste tijd niet meer zo. Hou iets meer van een stofje met een printje.
Nog een fijne dag en groetjes van Marianne

Tineke zei

Een PAAR bloemetjes noem je dat? Geweldig! Volgens mij zijn de jouwe net zo klein als die van mij (0,5 inch) dus misschien kun jij me vertellen hoeveel ik er moet maken ...of wil ik het niet weten? ;-)
SBS ook heel mooi, maar dat wist je al.
Was de herkansing succesvol?

christine zei

hoi Ria je blokken zien er geweldig uit ik ben ook bezig met de sbs en ben met rij c bezig leuk om tezien hoe jij ze gelijk aan elkaar zet. zelf moet ik nog even zoeken naar een stofje voor er tussen.

christine

Notjustnat zei

Hi Ria, I was just thinking of you. How lovely Sylvia's Bridal Sampler blocks. Gorgeous colour that you love. Very beautiful collection of blocks. I have that same Amish book. I bought my from Lancaster, USA when I visited the Amish settlement there. I love Amish style quilts too. I made a couple of small ones - Hugs Nat

Klaske zei

Mooie blokjes heb je gemaakt!En die bloemetjes,wauwie!

julieQ zei

Such a lovely hexagon quilt...pretty! I too have the Sylvia's bridal sampler in the works...wow, that is lot of pieces in one 6 inch block! Yours turned out so nice!

katrien zei

Leuke blokjes.
En die bloemenquilt,prachtig hoor.

Cisca zei

Prachtige blokken van je SBS, mooie kleuren, maar dat heb ik vast weleens eerder gezegd. Leuk boek ook, ik vind het ook altijd leuk om wat van die quilts van vroeger te weten, zeker van de Amish. Wat is die bloemenquilt mooi, ga ook gauw weer wat grotere maken...
Groetjes, Cisca

susana zei

Hi Ria, maak je die mooie blokken van SBS op het naaimachien? Ziet er allemaal weer mooi uit.

groetjes Susi

Lida zei

Gave blokken!! En dat noemt mevrouw een paar bloemetjes!! Ik denk dat er velen zijn die daar jaloers op worden!! Sterkte met de her en zorg dat hij op tijd ontspant, is zeker zo belangrijk!! En lukt het niet, nog geen man overboord, het leven geeft altijd meer dan een kans!! Hou je taai!! Knuffel
Lida

Mitt lille rosa syrom zei

Beautiful block - and very pretty fabrics! Hope your son did well :-)
Best wishes, Berit in Norway

ann'squiltingjourney ~ zei

I lOVE the hexagon quilt Ria and your blocks. Good luck to your son! Best wishes, Ann ~ Australia

Guusje, zei

Je hebt al een prachtig bloementapijt en wat zijn je SBS blokken ontzettend mooi wat is het toch een prachtige stoffenserie. En natuurlijk succes met je DS en het boek lijkt me ook prachtig.

Juicybear zei

Je SBS blokken zijn heel mooi ook de kleuren vind ik mooi. Je bloemenquilt is ook super wat heb je al veel gedaan zeg, je hebt al erg veel bloemen zeg, schitterend.
Groetjes Anneke ^..^

Marga (MarPie) zei

Mooie blokjes van de SBS en mooi boek maar.....de bloemetjes zijn wel helemaal te gek. Daar word ik nou vrolijk van.
Groetjes,
Marga

Terry zei

Hope the resit goes well.
Like the 2 new blocks. 65pieces oh! so brave of you to attempt it and beautiful.

Terry

Flittige hender zei

Thank you for your comment on my blog, it was nice. So great work of Sylvia's Bridal sampler you have made. You create so much great.
I wish you a nice day.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Wow Wow Wow...how beautiful...I think I'll have to go and find this book too!!! And I love historical stuff too...Have a great weekend, Dzintra♥x

Daniëlle zei

Ja dat zijn zeker stress tijden, kan er over meepraten pffff, maar goed, wat een berg hexjes heb je al gemaakt, ziet er superdesuper uit hoor!Was jij ook degene die naar Little House keek? Heb in de vakantie toch een pracht boek gelezen (eigenlijk 4, ik kon niet stoppen hihi). Ik zal duimen voor een goede uitslag en rust voor moeders hihi! Mooi weekend, groeten, Daniëlle XXXD

Nadine zei

Aaah die SBS Quilt !... Ik heb juist het boek gekocht, en zal in September beginnen... maar misschien is het te laat om in jullie Bee deel te nemen ???
(Jouw keus voor die schattige Rouanneries stoffen is perrrrrfekt! ;>)

XOXOXOXOXOXOXOXO
NADINE

Gisele zei

Beautiful hexagon flowers Ria & the SBS blocks are gorgeous in that colourway....67 pieces, wow! You did an amazing job the block looks perfect! Enjoy your weekend :)

Joke zei

Wat laat je ons weer veel moois zien Ria! Ik ben soms best een beetje jaloers op het ijverige doorwerken van anderen. Die bloemetjesquilt bijvoorbeeld: jeetje, wat ben je al ver en wat wordt-ie leuk. Je SBS vind ik al van het begin af aan schitterend door de stofkeus en hij wordt alleen maar mooier.

Wat leuk dat je Valentina hebt ontmoet en dat het zo goed klikt tussen jullie. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

En dan de examenperikelen: tja... proficiat en jammer. Gelukkig tilt de gezakte er zelf niet al te zwaar aan.

Tenslotte: ik meende een nieuw blogje te zien over gestempelde klosjes?? Maar toen ik wilde gaan kijken bestond die pagina niet (meer?).

Fijn weekend
en duimen voor die regenbui(en) he?

Joke.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...