donderdag 2 december 2010

Quiltweer....... Quiltweather..........

daar is iedereen van ons het wel over eens, toch?! (tenminste in Europa..... ;)) ....). Dan maar even snel een update-je......

that's what we all can agree upon, isn't it?! (at least here in Europe.... ;)) ...). So a quick update.......
Dit is Danique's quilt to nu.
Even speciaal voor Danique: "wat vind je er tot nu toe van, lieve meid? Wel helemaal jouw kleuren? ;))"

Leuk om al die mooie bloemen zo te zien, hè? Het vordert ook wel heel snel; eigenlijk hoeven nu alleen nog maar de hoekblokken en de randen aangevuld, dubbelen en we kunnen beginnen met quilten.......
Lijkt me heerlijk!

This is Danique's quilt so far.
Just a special word for Danique: "what do you think, sweetie? Aren't this just all your colours?" ;))"

Isn't it nice to see all those lovely flowers? It's going real fast; I only have to join the triangle blocks, add the borders, sandwich it and I can start quilting.......
Almost cann't wait to get started!

En dit zijn een paar schattige dingetjes die ik bemachtigd hebt bij de plaatselijke kringloopwinkel.
Leuk, hè?!
In de naaimand zaten ook nog allemaal bandjes en prulletjes en zelfs nog houten klosjes!!!!!
Nu geeft het plaats aan al mijn (borduur-)garens en nog wat meer....
Eerlijk gezegd was er ook bijna geen plaats voor nog wat anders...... 8//

And these are some treasures I bought at the local secondhandshop.
Aren't they lovely?
In the sewingbox were all kinds of little sewing things and also some wooden spools!!!!
Now it holds all of my (embroiderie-)yarn en some more items.....
To be honest there was almost no room for anuthing else........ 8//


Het sneeuwt hier nog steeds een beetje en volgens het weer blijft het dat de komende dagen ook doen; dus ik denk dat ik het meest in huis te vinden ben......... natuurlijk genietend van wat quiltigs.....!
It is snowing over here and that will continue the next days I heared over the news, so I will stay indoors for most of the time....... and enjoy quilting (ofcourse...!)

Geniet ze!! Enjoy!!
Love, Ria.


26 opmerkingen:

inge zei

ja, 't is inderdaad quilttijd! zalig hé! als je met zicht op de sneeuw in de warmte kan zitten froebelen!

Daniëlle zei

Wat wordt tie leuk!!!! Het is hier ook al zo mooi wit, hele kleine vlokjes vallen gestaag naar benee hihi. Gelukkig maar dat wij ons niet hoeven te vervelen he?! De naaimand ziet er nog mooi uit joh, veel plezier ervan!! XXXD

Nadine zei

Och, die bloemen zijn zooo schattig en kleurig ! 'k ben v'liefd ;>)
Ja, ja, mooi winter weer, inderdaad : ideaal om te quilten !
XOXOXOXOXOXOXOXOXOXOXO
NADINE

(dit was mijn dagelijkse oefening in het Nederlands HA !)

conny's quilts zei

Wat wordt dat een vrolijke quilt . Ik verbaas me niet dat je zo snel gaat, het is zo leuk dat je er niet van af kunt blijven!!

Hennie zei

De Dresden plate voor je dochter wordt prachtig Ria, veel plezier met quilten.
Groetjes Hennie.

Cisca zei

Wat een mooie en aparte quilt wordt dat, daar zal Danique vast heel blij mee zijn.
Ik moet toch ook weer eens gauw naar onze kringloopwinkel, in de hoop dat ik ook zoveel moois vind!
Groetjes, Cisca

Quiltendewilma zei

Hij wordt prachtig, Ria. Wat een heerlijke naaidoos heb je daar..

Guusje, zei

Wat heb je mooie aankopen gedaan, prachtig zo'n naaidoos met laatjes en wat een mooie top heb je gemaakt. Prachtige bloemen zitten erop. Lekker vrolijk.

Em zei

Ria, Only you could make such a beautiful quilt out of a deep green hue and bright girly colors! SO happy!!!!!!

christine zei

hoi Ria wat een leuk vondst die naaimand. en de quilt voor je kleindochter wordt prachtig ! een gezellig weekend gewenst met veel steekjes .

christine

Cybele's patch zei

Leuke vrolijke quilt. Frist deze donkere dagen meteen op. En je hebt gelijk: het is heerlijk quiltweer. Ik heb voor een week boodschappen gedaan en hoef er voorlopig niet meer uit. Breng de meeste tijd door met mijn naaimachine. Heerlijk. Fijn week end!

Notjustnat zei

Ria your Danique's quilt is darling! I just love the sewing box you found at the secondhand shop. Whats a great find! I love my secondhand shop and I just went today and came away with a piece of linen for dyeing. Love from Nat

Nelleke zei

Hallo Ria mooie kleuren heeft de quilt het is weer eens wat anders en je bent er al ver mee gevorderd.Je kunt zien aan de naaimand dat ze er zuinig mee geweest zijn want hij ziet er nog mooi uit.Groetjes en een fijn weekend gewenst Nelleke

Quiltprinses zei

Ria, wat bent je toch een superoma! Leuk dat je zo'n mooie quilt maakt voor je kleindochter.

Gerda

Lida zei

Wat wordt hij gaaf, prachtig die kleuren bij elkaar! Daar zal ze straks heel blij mee zijn en ik blijf vanaf nu ook lekker binnen, heb de boodschappen en de kerstruil en siggies zijn onderweg, dus nu mag ik weer leuke dingen doen en wassen en strijken!LOL !Fijn weekend, groetjes
Lida

katrien zei

Mooie quilt gaat dit worden.
Mooie naaikist.
Fijn weekend.

Miranda zei

wat zal ze blij worden van al die lievelingskleurtjes.....wat een boffen met dat naaikistje!Fijn Sinterklaasweekeind

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

The quilt is lovely Ria....and what a cool find you have made there with that sewing box...Happy Quilting...Dzintra♥x

Jantine zei

Leuk, die naaidoos, ik heb er ook zo één. Maar ik heb de pootjes er af gehaald en hem wit gemaakt. Nu zitten al mijn quiltgarens er in. Ik ben zo benieuwd naar de binnenkant met al die borduurzijde!

Tineke zei

Mooie quilt in een bijzondere kleurcombinatie! Wat is je naaidoos een mooi exemplaar. Ik heb zo'n zelfde, maar die heb ik behoorlijk moeten renoveren.
Geniet van de 2e advent...
Tineke

Elisabeth zei

Dat word een hele fleurige quilt..mijn tante heeft pas bij de kringloop voor mij zo'n naaikistje meegebracht, vind ze altijd al zo schattig en ook handig. Groetjes Elisabeth

ParisMaddy zei

Greetings dear Ria, What amazing goodies you have over here. Love your new sewing box, a real beauty.

I saw the news about your weather. I hope you are keeping safe and warm---xoxo

~ Madeline

Manoli C. zei

Ria, I always love what you are working on...
Everythings so pretty!!!

Marga (MarPie) zei

De quilt voor kleindochter is erg leuk aan het worden. Erg leuk je vondsten bij de kringloop. Geniet er lekker van want er komt weer quiltweer aan.
Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Dear mom!
i love u very much!

Wish you a happy Birthday!!!! And lots of these to come being happy en blessed! ( and quilting ofcourse :) )

Love,
Marijke

Marcha zei

Hai Ria, wat een gezellig blog heb je, en wat een mooie dingen heb je gemaakt (maak je). Kom zeker vaker kijken!

Groetjes, Marcha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...