dinsdag 31 december 2013

Op deze laatste dag van 2013... On this last day of 2013......

wilde ik iedereen heel graag een goede jaarwisseling wensen.
I wanted to whish you all a good New Year.

Deze laatste maand is er in onze familie veel gebeurd. Op 4 december schreef ik dat mijn vader aan het laatste stukje van zijn aardse reis was begonnen. Toen wist ik nog niet hoe dichtbij het zou zijn....
Op 10 december is hij overleden.
We zijn blij dat hij uit zijn lijden is verlost en dat Hij nu veilig is in Jezus armen (zoals hij het zelf nog benoemde voor hij niet meer spreken kon).
En die rust en vrede hebben we ook zelf ervaren in de week van de begrafenis...
Nu moeten we verder...... voor mijn moeder en voor ons is het gemis groot......., maar elke dag is er opnieuw Kracht om te kunnen leven, genieten en ook om af en toe tranen te laten.....
There has happened much in our family, this last month. On December 4th I wrote that my father started the last piece of his earthly yourney. At that time I didn't know how close that was....
He passed away on December 10th.
We are glad that the Lord delivered him from this suffering and that he is now safe in Jesus' arms (als he called it himself when he was still able to speak). 
And this rest and peace we experienced ourselves in the week of the funeral...
Now we have to go on.. we miss him so much....., but every day there is again Strength to be able to live, enjoy and also to let our tears flow....



En natuurlijk vind ik het dan heerlijk om mee te doen met de Celtic Solstice-mysterie van Bonnie Hunter (klik)
Ik ben zelfs bij..... , sinds gisteravond is deel 5 ook klaar. Het is echt super om achter je trapnaaimachientje je gedachten te laten gaan..... 
And ofcourse I  loved to join the Celtic Solstice-mysterie by Bonnie Hunter (click).
I even caught up....., since last night part 5 is also done. It is so great to work behind your treadle and let your thoughts run free........


Ik heb zelfs een stofje gevonden waar de naam van mijn vader op staat....... dat is toch wel bijzonder om in deze quilt te verwerken, he?!
I even found a fabric that has my father's name on it..... that's really special to put in this quilt, isn't it?!


Ook de bloemetjes geven me plezier om aan te werken..... en ook daar ben ik bijna klaar met deel 7....
Also the flower-baskets are giving me pleasure to work on.... and I have almost finished part 7..


Dit zijn de Sweet William bloemenmandjes van deel 6, helemaal klaar.
This are the finished Sweet William flower-baskets, part 6.



En hier werd ik aan een bloemenmandje van deel 7; natuurlijk met oliebol!!  :)
And here I work on a part 7-flowerbasket ; ofcourse with a doughnut!! :) (Dutch tradition for New Year's Eve.......)


En met deze foto wil ik mijn laatste blogje van dit jaar afsluiten.....
Deze handen, die de handen van de Here symboliseren. De handen die mijn vader naar de hemel hebben gedragen; en de handen die ons ook vasthouden nu wij hier nog op aarde zijn...... om ons allemaal moed en vrede te geven voor het komende jaar; wat ons ook overkomen mag.
In de mooie en in de moeilijke dingen mogen we weten dat Hij ons wil dragen. Daar houd ik me graag aanvast en wens het jullie allemaal toe.
And with this picture I want to close my last blogpost of this year......
These hand, who symbolize the hands of our Lord. The hands that carried my father to Heaven; the same hands that will carry us here on Earth..... to give us courage and peace for the coming year; whatever it will bring.
In the beautiful and in the difficult moments we may know that He will carry us. That's my stronghold and my whish for all of you.


Happy New Year!!

Love, Ria.

p.s. de handen waren een idee van onze oudste dochter; en het hartje heb ik gemaakt en er (samen met mijn moeder) in gelegd omdat ik drie dagen na de begrafenis jarig was..... mijn 55-ste verjaardag..... en eerste zonder mijn vader.......
p.s. the hands were an idea of our oldest daughter; the little heart I made myself and put it (together with my mother) in the hands, because three days after the burial it was my birthday..... my 55th.... and the first one without my father......

27 opmerkingen:

Gonny zei

Mogen de tranen van verdriet een zee van mooie herinneringen vormen....
Sterkte voor jou en de familie met dit verlies.
Als afleiding heb je weer mooie voorbereidingen/stukken gemaakt!

Grit zei

Happy New Year.
Grit

Anoniem zei

Je hebt het heel mooi verwoord!
Veel sterkte voor jullie allemaal en
een gezegend 2014!
Groet,
Jetta

Karen - Quilts...etc. zei

May you have a happy year coming up for your family. It is always hard to loose a parent and I hope your making of quilts gives you comfort.

cs zei

sterkte met deze emotionele achtbaan, de beste wensen voor 2014 voor jouw en je gezin Ria
gr Sabine

Janet zei

What a beautiful post.! I love the hand symbolizing Gods's hands . Indeed He loves and carries us and it is marvelous. Your basket blocks are so pretty - I love the flowers especially. Here in Canada it is early yet but my sister and I will make our oliebollen later. Nothing tastes like New Years like oliebollen :0) Happy 2014!

baukje zei

Wat heb je dat mooi gezegd, ik kreeg er koude rillingen van. Sterkte.

Wietskes Quilts zei

Alles zo dicht bijelkaar in zo'n korte tijd.
Nog heel veel stekte want nu gebeuren alle dingen voor het eerst zonder je vader. En dat is moeilijk.Maar na verloop van tijd gaat het steeds beter!!!
Heel veel liefs
Wietske

Anoniem zei

Lieve schat,

Wat heb je het intens mooi verwoord.
Die handen die ons dragen. Ik moet nog zo aan de afscheidsdienst denken, waarin vele lieve mensen ons alle kracht voor de komende tijd toewensten. Menig keer werd gelijk opgemerkt: "maar dat kunnen we in jullie ook wel zien".
Dan ben ik heel dankbaar, want dat is alleen Gods werk en heeft alles te maken met mensen die voor ons hebben gebeden. Dus handen die dragen maar ook handen die worden gevouwen vanuit liefde.
In dat spoor gaan we verder.......
love you.
jouw DH

Floor zei

Wat een heftige maand heb je achter de rug Ria.
Allereerst nog gecondoleerd met het verlies van je vader.
Het is een groot gemis voor jullie en voor je moeder.
Heel fijn voor jullie dat je veel steun hebt aan je geloof, dat geeft zeker veel kracht om door te gaan.
Mooi dat lapje stof met de naam van je vader, en ook de gevouwen handen met hartje stralen veel liefde uit.
En dan ook nog jarig, en dat zonder je vader er bij.
Niet zo'n fijne verjaardag lijkt me.
Gelukkig kan je ook afleiding vinden in de lapjes en lekker bezig zijn op de naaimachine.
Ik wens jou en allen die je lief zijn een fijn en gezond 2014.
Liefs,
Floor

Mad about Craft zei

So sorry to hear about your Dad!

I hope you have a peaceful New Year!

Guusje, zei

Alsnog gecondoleerd met het verlies van je vader. En dan net erna jarig zijn erg dubbel. De eerste verjaardag zonder je geliefden is altijd extra moeilijk en dan zo kort erna. De handen zijn prachtig en het hart erin bijzonder en mooi, de mandjes zoals altijd prachtig. Ik wens jullie heel veel sterkte nu en de komende tijd om dit verlies een plekje te geven. Verder wens ik jullie een rustig en goed nieuw jaar toe met tijd voor een lach en traan.

Shirley zei

Gecondoleerd, het is een troost zo omringt te worden door veel liefde. En dan met zo'n fijne creatieve hobby bezig te zijn met mooie blokken, de mysterie (waar ik ook aan mee doe) en de Sweet William blokken, waar elk lapje die jij in handen hebt ook door de mijne zijn gegaan (ik heb ze gesneden, en Ingrid maakte er pakketjes van), jouw vlokken zien er prachtig uit.

Every Stitch zei

Your flower baskets are delightful - always a pleasure to see progress with these. My sympathies for your father and so nice to have found the fabric with his name.

Vireya zei

I am sorry to hear about your father passing. But how lovely to find fabric with his name to sew into this project.

I love the idea of sewing on a treadle machine. Will have to look for one.

Happy new year!

Nat Palaskas zei

Happy New Year Ria, it has been wonderful to know you. Let's looking forward to many more years here on blogland - Love Nat

Monica zei

Ria, gecondoleerd, het is altijd droevig een dierbare te verliezen.
Wij hopen dat het komende jaar veel mooie dingen op jouw weg zullen komen. Sterkte

Saskia Smit zei

Het blokje met je vaders naam is heel mooi. Veel Zegen gewenst.

Balsemien zei

Hoi Ria, je hebt het afgelopen jaar op prachtige wijze verwoord en verbeeld.
Sterkte met de draad weer op te pakken zonder je vader. Ik wens je verder veel voorspoed!

Wilma zei

Heel veel sterkte!

Lucy zei

Heel veel sterkte Ria en wat bijzonder dat je een lapje hebt gevonden me zijn naam. Dat zijn dan van die kleine momentjes hè.

Elni Langeveld zei

Hoi Ria,

Ik was ontroerd door de reactie van je man. Wat een zegen om zo iemand naast je te hebben staan in een tijd van verdriet!

Liefs, Elni

dakotaessence zei

Ria, I'm sorry for your loss. May your heart continue it's slow healing.

jolanda zei

Wat een verdrietig bericht... heel veel sterkte gewenst voor jullie in deze moeilijke tijd.
Gelukkig dat je wat afleiding kunt vinden tijdens het zetten van wat steekjes. Het is weer prachtig wat ik allemaal zie. Op de foto van je trapnaaimachientje staat erachter een foto van een quilt waarin ook randjes bloempjes zijn geborduurd. Welke quilt is dat ook alweer? Ik vind het zo'n mooie!

Maria zei

Ria...knowing that your father is with Our Savior is such comfort for all of us that are here.

You are right, getting behind a treadle, everything just shifts into calmness.

Thank you so much for sharing your lovely work...and may His Grace continue to fill you as you go through this sad time.

God bless!!!

Maria

ria vogelzang zei

even een testje..

Jantine zei

Wat een prachtige symbolische handen! Hou in mooie en moeilijke tijden maar vast aan deze prachtige boodschap!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...