zaterdag 12 juli 2014

Diamantjes...... Diamonds.......

Deze diamantjes zijn zo leuk om te maken! 
Ik had er al een aantal in elkaar, dankzij het voorwerk van Elni (klik)..... Dank je!! ;)
En hier ben ik met Janny (Singer 306) al hard aan het werk om de diamantjes tot grote hexagonnen te "smeden"...
These diamonds are so much fun to work on!
I had made a few, thanks to Elni (click), for the templates... Thanks!!  ;)
And here Janny (Singer 306) and I am working very hard to "forge" them together into bigger hexagons!


Hier zijn ze allemaal aan elkaar....
En toen bleek dat ik er nog lang niet genoeg had.... :(
Here they are all sewn together...
And it seemed I had not nearly enough...  :(


Dus Yvonne (van Budel; Singer 15K88) en ik moesten weer nodig aan de slag om er nog diamantjes bij te maken.... Geen vervelend werkje, hoor, achter zo'n pracht van een trapnaaimachientje.
Word ik toch altijd zo blij van, hè!
So Yvonne (van Budel; Singer 15K88) and I had to get back to work to make some more diamonds...
Not an unpleasant job, with the help of such a beautiful treadle.
It always makes me happy!


En dit is dan het nieuwe stapeltje..
54 diamantjes..
This is the new stack..
54 diamonds..


En samen met het andere stuk ziet het er dan zo totaal uit:
and together with the previous part it looks like this:


En tuurlijk even een paar van dichtbij..
Leuk hè?!
Ofcourse a few upclose..
Nice!!


Ppsssstt: ook aan de mandjes blijf ik nog wel even bezig. hoor.
Die wil ik ook zooooo graag af!  ;)
Ppsssttt: I'll also keep busy with the baskets.... mind you..
I would love to finish that one as well!   ;)


En met dit prachtige weer van vandaag, wappert er val alles aan de waslijn....
Fijn gevoel!!
And with this beautiful weather today, there are all kinds of things on the washline...
Great feeling!!



Fijn weekend allemaal!
Great weekend to you all!

Love, Ria.

19 opmerkingen:

Sabine zei

Mijn waslijn ziet er vandaag een stuk saaier uit Ria, was handjes, zakdoeken....
Prachtige quilt waar je mee bezig bent, ook prima geschikt voor restverwerking zo te zien...
Groetjes

Ineke zei

Ik heb heel iets anders vandaag aan mijn waslijn hangen ;-) Mooie diamantjes!

Liefs, Ineke

Balsemien zei

Wat heerlijk om zo lekker bezig te zijn achter de mooie naaimachien!

Quiltprinses zei

Wat een heerlijke quilt gaat dat worden. Wat heeft die Bonnie Hunter toch altijd leuke dingen in haar boeken staan!
Liefs,
Gerda

Wilma Kuin zei

Wat een leuke quilt is het aan het worden,..

Quiltlia zei

Wat wordt die quilt mooi ,ik zie blauwe lucht bij jullie .Hier in het zuiden is het bewolkt maar gelukkig niet koud,maar een beetje zon zou welkom zijn.
Fijn weekend.
Groetjes Lia

Gingini zei

Eindelijk is hij op je blog te zien! Hartstikke mooi en super handig voor restjes. :) Laat ik nou een heleboel restjes hebben.. dus wie weet. ;)

Karen - Quilts...etc. zei

A busy sewing room you have! love the washline

Grit zei

Looks wonderful your quilt.

Karen zei

I like seeing your sewing machines being used.

Rennie zei

Wat een prachtige foto zo met die wapperende quilt.

Guusje, zei

Wat een mooie was heb je hangen. Je quilt wordt mooi en dan de mandjes die zijn ook zo leuk om te maken.

NADINE zei

GREAT QUILT, my friend ! Hurrah !...

Oh, me too, I'd lové seeing the end of my baskets quilt!
I reall, really, hâve to putI it back on my working table :))
Enjoy your sewing, dear Ria.
Heartful thoughts from NADINE (back from Spain for three weeks to visit the kids... And then return to Spain until next November, yeaaaah :))

XOXOXOXOXOXOX

Ria van Kasteel zei

Ja zo kan het ook met allemaal schrapsel, leuk hoor.

Groetjes van Ria ;0))

Vivian zei

How fun it is to see your progress on all your blocks, to see your machines, and to see a quilt on the clothes line. Daily life of a quilter. We have great fun, don't we? How many more little baskets do you plan to make? Your growing little basket quilt just keeps getting prettier and prettier. (I went back to a previous post to find it.)

Kay zei

I love seeing all your quilts ,sewing machines and Amar. Basket quilts are one of my favorites.

Nat Palaskas zei

So much fun to have all the projects waiting to work on. I love that diamond blocks you are making. Such happy quilt Ria - Hugs Nat

Marga (MarPie) zei

wat word ze toch weer leuk.
Heerlijk hé dat schuiven achter verschillende naaimachientjes.
Welke mooie quilt is het die aan de waslijn wappert?

Groetjes,
Marga♥

Terry zei

Ria you and the lovely Singer Ladies are sewing up a storm. Great bright quilt with all the diamonds

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...