maandag 30 juni 2014

Steekje voor steekje....... Stitch by stitch......

komen allerlei verschillende werkjes dichterbij het doel. (omindetrantteblijvenvanhetvoetbal, he?!) 
all kinds of projects are closer to their goal.  (tostayintermsoffootball-orsoccer-, he?!)  


Sweet William wacht rustig op 'r beurt. En staat gewoon mooi te zijn...... ;)
Ik heb wel ontdekt dat ik het handquilten echt gemist heb... 
Maar nu ga ik gewoon zo snel dat er alweer een kwart af is.
Dat klinkt natuurlijk super, maar het betekent wel dat het in dit tempo zo af is....!!!
En... er is nog GEEN opvolgend handquiltporoject af!
Dus daar moet ik ook snel aan gewerkt worden en misschien iets minder aan het doorpitten van de SW.  :'(
Sweet William is patiently waiting her turn. And is just being beautiful....  ;)
I did discover I really missed handquilting..
But now I'm going so fast that a quarter of the quilt is already done.
That sounds great (I know), but it means that, if I keep working at this rate, this quilt  is soon finished....!!!
And... there is NO following handquiltproject to work on next!
So I have to work faster on another WIP (WorkInProgress) and less on quilting the SW.  :'(


Het leuke blokje met de vlindertjes is aan de beurt...
The sweet block with the lovely butterflies is next.....


En dit moet dan het volgende handquiltproject worden!
Nog 138 mandjes te gaan....
This is going to be the next handquiltproject!
Still 138 baskets to finish....

Zie je dat ik al aan het afbouwen ben met de rijen?
En dat stimuleert natuurlijk wel enorm!
Er zitten hier 343 mandjes aan elkaar. 
Dat wordt al mooi, he?! 
Ik zou terug moeten kijken hoelang ik hier al mee bezig ben; ik weet het niet zo uit m'n hoofd, maar al wel een hele tijd.   ;)
Do you see I'm working down with the rows?
That is a huge stimulans!
There are 343 baskets attached here.
Nice looking, isn't it?!
I'ld have to look back to know for how long I'm working on this one; I don't know out of the top of my head, but quite some time.   ;)


En door het hele gebouw in huis, was ik al flink achtergeraakt met de dekens voor de dochters.
Dus dat moest ook even in gehaald; en mooi dat het wordt!
Heerlijk om even met je haaknaaldje rustig op de bank te zitten 
(en ondertussen te genieten van het voetbal!!).
And because of all the renovating in our home, I was way behind with the crochet along blankets for the daughters.
So I had to catch up; and it's turning out so beautiful!
It's great to relax with a crochethook on the couch
(and watching football -soccer-!!)


Ook even een paar plaatjes van de tuin; heerlijk genieten!
Also a few pictures of our garden: enjoying!


Mooi!! Gorgeous!


Die kleuren!  Those colours!


En, nou ja, met al die regen, vindt Amar dit een heerlijke tijdsbesteding........ :D
And, well, with all this rain, Amar thinks this is the best way to spend her time.....  :D

Geniet van vandaag!!
Enjoy today!!

Love, Ria.

26 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige quilt met mandjes,...
Ehm,,, het zijn natuurlijk allebei mandjes! :o)
Lekekr om zo goed bezig te zijn met je projecten,..

antique quilter zei

the baskets look wonderful, I love basket quilts.
your hand quilting is beautiful. enjoy the process. Its so much fun to see a quilt come alive with hand quilting isn't it?
Kathie

Judith zei

Oh wat een pracht komt er weer voorbij! Wanneer ik kijk naar jouw sweet william moet ik mij inhouden o het patroon niet nu uit de kast te trekken om er vast aan te beginnen! Wanneer ik in amerika ben later dit jaar ga ik zeker op gele blokkenstof jacht. Wat een vrolijke quilt! En je mandjes, staat ook hier hoog op de wimmen lijst, maar goed je kunt nu eenmaal niet met alles bezig zijn. Hoewel ik dat wel heel graag zou willen. Ik kijk nog even naar je fotos! Prachtig, fijne dag.

jolanda zei

Dus jij bent ook al bezig met die vreselijk leuke mandjes! Ik vind het zó verleidelijk om daar ook mee te beginnen, maar bij mij moet er echt eerst het een en ander af hoor.
Jij bent in ieder geval aardig bij zie ik. ;-)

Sabine zei

Hoi Ria, die foto waar je quilt op de standaart zit voor het handquilten....kreeg ik het idee dat dit plaatje past in een mooi kasteeltje... weet niet hoeveel jaren terug in de tijd, hahaha
Prachtige quilts! groetjes

Wietskes Quilts zei

Wat woon jij heerlijk!!!
Super gezellig
groetjes
Wietske

Nathalie zei

goh wat een heerlijke plaatjes komen hier voorbij! Dank je wel, 't is gewoon genieten! En zoooooooo knap... al 300zoveel mandjes... zucht... niks voor mij! Zo jammer, want ik vind het prachtig!

Floor zei

Ik vind het ook altijd zo leuk om iets te quilten en iets te naaien te hebben voor de afwisseling.
Maar je mandjes schieten al best lekker op, en je moet tenslotte nog driekwart van de quilt quilten.
Lekker afwisselen en dan komt het goed.

Nat Palaskas zei

Beautiful beautiful projects! You would never running out of hand quilting to do. You have so many wonderful projects on the go. Your flowers are looming gorgeous too. Are you going camping this summer? Hugs
Nat

christine zei

wauw wat is de Sweet William mooi geworden en ze hangt zo mooi in de standaard. ja de mandjes quilt die heb ik ook nog liggen had er een rand om gezet maar vindt hem niet mooi meer . dus eerst een nieuwe rand kopen en dan mag die ook gequilt worden

christine

Karen - Quilts...etc. zei

beautiful quilting, I love the baskets with the flowers in them. I see you are making the tiny baskets quilt someone else that I read is quilting hers right now - so many little baskets. I love your gardens too.

dq zei

The one you are hand quilting is lovely! I also wanted to say that I really love the words you have listed at the top of our right sidebar about life. They are inspiring.

Ria van Kasteel zei

Zeker mooie plantjes, maar je laat wel een gezellig tafereeltje zien met die mooie quilts.

Groetjes van Ria ;0))

Janet zei

For me there is no better way to relax than to do some handquilting :0) Your SW looks marvelous! Keep going with the baskets - they're wonderful!

Wilma zei

Ria wat een pracht, die mandjes ook! En al lekker ver, heerlijk. Die ws houdt je nog wel even bezig hoor en anders de LE wel ;-)
Ik kan niet wachten deze bjoeties live te zien. September?

Ineke zei

Wow, Ria toch, wat quilt jij netjes en zo mooi!!! Enne de mandjes, wat prachtig.
Geniet lekker van je tuin!

Liefs, Ineke

Hennie zei

Je quilt wordt prachtig Ria, je mandjes liggen ook mooi te pronken.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat het doorpitten bij mij op een laag pitje staat.

Groetjes Hennie.

Rennie zei

Wat komt je quilt zo mooi uit. Zowel je mandjes quilt als je SW. Die staat daar zo maar te pronken. Ik zou hem gewoon daar laten.

Astrid zei

Great progress! Love your quilts! Beautiful hand quilting and I love the small baskets, flowers and crochet squares.

Quiltprinses zei

Dank je wel voor het mee mogen genieten van al dat moois!
En Amar heeft groot gelijk!
Liefs,
Gerda

Guusje, zei

Je sweet william wordt mooi, veel wuiltplezier en wat heb je al veel mandjes. Die wordt ook zo mooi. Mooie dekens ben je ook aan het haken daar zullen ze blij mee zijn.

Phyllis zei

Wat een mooie projecten allemaal! Zoveel leuke patronen, zoveel kleuren!

Terry zei

The hand quilting is wonderful. I'm sure the baskets will keep you busy. The crochet is very pretty your colors areas freash as the garden flowers.

Elaine zei

I love the fabrics you have chosen for your Sweet William, what a beautiful quilt it will be!

Sue Jennings zei

So many beautiful projects!

Ruth zei

Your basket quilt is going to be just awesome! I love it!!! I am now following your blog - your quilts are beautiful!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...