zondag 20 december 2009

Eerste blokje......en tuingezichten......

En zie hier: mijn eerste Dear Jane blokje......!! Nadat ik al jaren het boek in de kast had staan en al heel veel mooie DJ-quilts had gezien, zag ik vanochtend het blogje van Christine: http://christinespoppenhuis.web-log.nl . Daarin vertelde ze over een droom die ze had over een mooie Dear Jane (maar ga zelf maar even lezen).
Nadat ik het had gelezen dacht ik: ze heeft helemaal gelijk! Dus: dank je, Christine! En dit is het gevolg............. Mooi he?!!
Ik ben met het G7-blokje begonnen. Die uitleg zag ik op het blog van Ellen: http://elliesquiltplace.web-log.nl Ze maakt ook een DJ; en doet dit als een trip around the world.


And here: my first Dear Jane block....!! I had the book for years in my bookcase and saw a great many beautiful DJ-quilts passing by. This morning I saw Christine's blog: http://christinespoppenhuis.web-log.nl . There she told about a dream she had about a beautiful Dear Jane (but it's better you go read it yourself).
After I read it I thought: she's absolutely right! So: thanks Christine! And this is the result....... Isn't gorgeous?!!
I started with the G7-block. I saw this explanation at Ellen's blog: http://elliesquiltplace.web-log.nl. She's also making a DJ; and works like a trip around the world.

Dit lieve roodborstje zat heerlijk in onze tuin te genieten van een lekker pindaatje...... Wat een plaatje, he?

This lovely robin was enjoying a tasty peanut in our garden.......
Isn't it a picture?




Dit is een groenling in onze amberboom. Hij keek zo heerlijk naar het roodborstje wat een pindaatje verschalkte....... en even later.....

I don't know how to call this little bird in english; we call it a "groenling". He sits in our ambertree and looked so longing to the eating little robin ....... and a little while later.......




was ie er zelf....! En op de achtergrond.... zit het roodborstje....!

he was there himself.......! And the robin ..... in the background....!

Groetjes!

15 opmerkingen:

Cybele's patch zei

Wat een mooi en goed gelukt eerste blokje. Ben heel benieuwd welke stofjes je voor de DJ gaat gebruiken en hoe hij gaat worden.
Gezellige drukte in de tuin met al die kleine gasten.

christine zei

hoi Ria leuk je blokje en JA de quilt is een plaatje We Moeten er Alleen de tijd voor Nemen hij is niet zo maar af. Lijkt me leuk om dit project samen tegaan doen steeds een updateetje sturen DAT stimuleerd wel denk ik. ik wil hem in antieke kleuren maken met rozen design met witte achtergrond stof wens je veel succes ik kom vaker bij je gluren.

christine

ria vogelzang zei

Dank Cybele en Christine. Lijkt me leuk samen te doen, Christine. Ik zal steeds een updateje doen in mijn logjes. Ik heb me maar niet op een tijd ingesteld wat deze quilt betreft....
En ik ben benieuwd naar jouw stofjes. Heb je er al wat verzameld?

Klaske zei

Mooi blokje Ria, leuk hé dat iemand van een andere weblog je zo kan aansteken!Veel plezier met de DJ, hij word vast en zeker mooi!

Annelies vdB zei

Wat leuk, je eerste blokje. Veel plezier met de rest.

Nelleke zei

halllo Ria ook ik wil jou veel plezier wensen met het begin van je Dear Jane het eerste blokje ziet er al goed uit.Ik wil ook zo graag maar heb al zoveel onder handen!!En met een stel andere quiltsters is het zo leuk kun je steeds kijken wat die er weer van gemaakt hebben.groetjes Nelleke

ria vogelzang zei

Dank je, Klaske, Annelies en Nelleke. Ik vind het echt leuk om te doen, zo'n klein blokje. En het gaat ook sneller dan ik dacht.
@Nelleke: misschien vindt je het wel leuk om mee te doen, Nelleke. Ik ben wel zo reeel dat ik er geen datum op zet om haar af te hebben......
Je hebt altijd een stimulans als je met meer aan een projekt werkt.
Groetjes allemaal en geniet nog van de sneeuw!

katrien zei

Leuk eerste blokje.Veel succes met de DJ.

Hennie zei

Mooi blok het begin van een nieuw project succes met de volgende blokken.
Prachtige tuin foto's ik zorg ook altijd goed voor de vogeltjes geweldig ze komen steeds weer om hun buik te vullen.
Groetjes Hennie.

Anne zei

Ria,
Ik heb ook heel lang zitten dubben om er mee te beginnen maar toen ik Betty van atelier Prins een keer tegen kwam bij Petra Prins in Amsterdam en de Dear Jane van Supergoof stonden te bewonderen hebben we met elkaar afgesproken om samen te beginnen, iedere 5e van de maand showen we onze blokjes, omdat ik geen weblog showt Betty die van mij op haar weblog. Gerda van Kijk daar is hebben we ook al aangestoken, die doet nu ook gezellig mee. Weet je het stimuleert enorm, je wilt toch iedere keer weer wat laten zien, al heb je er maar 1 gemaakt, maakt niets uit, het belangrijkste is dat je lekker bezig bent, en voordat je het dan beseft komt je DJ dan een keer af. Ik zou zeggen, doe gezellig mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

ria vogelzang zei

@Anne: wat een leuk idee. Ik doe graag mee! Dus elke 5e vd maand zal ik een updateje geven van mijn prestaties van die maand.
Dat is inderdaad een heel goede stimulans, want ik vind het heel leuk om te doen, maar ik besef ook heel goed dat er natuurlijk nog tien andere projekten lopen.... En een afspraak als dit is dan eigenlijk net wat je nodig hebt! Dank voor je uitnodiging!
@Christine en Nelleke: ook wat voor jullie?
@Katrien en Hennie: dank voor jullie leuke berichtjes.

betty zei

Hoi Ria, ik kom even je blokje bewonderen, heel mooi geworden. Goed dat je begonnen bent en gezellig dat je meedoet met ons, ik zal een linklijst maken op mijn log, dan kan je snel bij iedereen, die meedoet, kijken

Ellen zei

Mooi blokje Ria! Leuk dat je ook aan de DJ bent begonnen, er gaan vast nog vele mooie blokjes volgen!

Jantine zei

Ik heb het blogje waar je naar verwees eensgelezen, geweldig! Je eerste blokje is schitterend, ga vooral zo verder!

Miranda zei

O wat fijn, hier nog een die wat moeite heeft de laatste tijd met Dear Janetje. Ik ga mezelf nu toesporen met jullie mee te doen. Wel verslavend niet! Lieve groetjes van mij

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...