woensdag 5 mei 2010

Speciaal............. Special.............

Het is toch wel een speciale dag vandaag, he?! Ons land 65 jaar geleden bevrijd......... Dat doet me toch wel wat.......... Ieder van ons wel, denk ik!
En het is vandaag onze Dear Jane-update....... Bovendien was ik nog een update van de Featherweight Challenge schuldig; ik doe dat samen met Nat en Terry. (Het is ook leuk om even bij hen te kijken...)

It is quite a special day today, isn't it? Our country was set free 65 years ago..... I feel that as a special event...... Everyone of us, I guess!
And today is our Dear Jane-update....... I also am an update late about the Featherweight Challenge I am doing with Nat and Terry. (It is also fun to make them a visit..)












Eerst maar even de Featherweight Challenge; het is al weer de 4e update. Ik heb alles nog niet in elkaar genaaid (dat kwam vooral door het bezoek van Sjaan...... ^_^ .......). Maar ik kan jullie wel laten zien welke stof ik heb gekocht voor de randen. Echte Staphorster stof! Zo wordt het toch echt wel een internationale quilt........!

First the Featherweight Challenge; it is already the 4th update. I haven't sewn everything together (because of Jane's visit...... ^_^ .....). But I can show you the fabric I bought for the borders. Real Staphorster (= Dutch) fabric! It's really getting an international quilt.....!

Een paar extra foto's en close-ups. Some extra pictures and close-ups.






























Bovendien was Sjaan op visite en dat was toch zo gezellig! Eigenlijk... is ze nog niet weg........ En zijn we nog steeds zo leuk bezig met al die kleine lapjes...

And Jane was visiting and that was such pleasure! Actually..... she is still here...... And we are having still fun with all those little fabrics...












Deze maand hebben we samen wel tien blokjes gemaakt! Wat een plezier is die Sjaan. We zullen ze even laten zien:

This month we made 10 blocks together! And what a great fun is that Jane. We will show them to you:















Block D6: Challenge; 9 pieces














Block E5: Rising Sun; 13 pieces


















Block F4: Old Windmill; 13 pieces
















Block G3: Four Leaf Clover; 3 pieces

















Block H4: Abbey's Eyes; 7 pieces















Block I5: Maria's Majesty; 6 pieces
(thanks to "That Quilt".....)

















Block J6: Granny Weaver; 25 pieces















Block K7: Rose of Sharing; 8 pieces
















Block J8: Anna's Anchor: 20 pieces
















Block I9: Chase a Myth; 41 pieces (!)

Dat was best wel veel werk, he? Maar wat heerlijk om te doen! Daar zijn alle Sjaan-liefhebbers het natuurlijk helemaal mee eens.......;)))

That was quite some work, but I love to do those tiny little blocks! But all Jane-lovers probably totally agree with me........ ;)))
Cursief
Have a nice week and for all mothers: a special Mothersday!! Allemaal een fijne week en voor alle moeders: een speciale Moederdag! XXX!

p.s. dan hem ik nog een Award gekregen .... maar gebrek aan kennis moet ik even op mijn dochter wachten...... :/
p.s. I also got an Award...... but due to lack of knowledge I have to wait for my daughter..... :/

35 opmerkingen:

Berna zei

Mooie plaatjes/blokjes heb je weer laten zien. Die rode quilt is PRACHTIG!! Ik heb wel iets met rood geloof ik ;)

PetraM zei

Wat heb je ontzettend veel DJ blokken gemaakt en allemaal zo ontzettend mooi ook. Knap hoor, je gebruikt prachtige stoffen en kleuren en je Rail Fence ook al zo mooi de stof voor de rand is geweldig, ik neem tenminste aan dat deze voor de rand is. En natuurlijk gefeliciteerd met je Award.

Valentina zei

Oh, My sweet friend... wow...
Where to start... your jane-blocks are beyond words wonderful...
and I LOVE your border fabric!!!

happy Moedersdag, to you too!
...and maybe there will be some 'challenging' to be done here soon, too!
'wink'

Berbel zei

Weer 10 blokjes verder, ze zien er heel mooi uit.
Groetjes Berbel

jacqueline zei

wat een gave randstof heb je gekozen! super!
je sjaan blokjes gaan snel, mooi hoor!
groetjes

katrien zei

Heel mooi je sjaanblokjes.en een prachtige challenge.

Joyce zei

Geweldig die rode challange!!! Vind dat zo bijzonder dat je die op je antieke naaimachine maakt!!
En ja je DJ is ook een plaatje!! Iedere keer zie je deze van binnenuit groter groeien!!
Hihi leuk dat je op je dochter moet wachten zodra het wat lastiger wordt met de PC.......ja daar is zondag wellicht gelegenheid voor?!
:0))

Hennie zei

Je rode quilt is hartstikke mooi en wat heb jij Sjaantje veel op bezoek gehad zeg. Tien blokken erbij super zeg ze zijn erg mooi.
Groetjes Hennie.

Notjustnat zei

Ria oh, what a lovely border fabric you've chosen! We are both lucky to give our quilts an international theme. Must tell Terry to bring a border fabric back from the USA.
Love love all the newbies of DJ, you have worked very hard with her this month. Well done -
Love Nat

~ ann's quilting journey ~ zei

Ria, your quilt is amazing, so pretty and I adore your Dear Jane blocks, the fabrics you have used are gorgeous. I also got an award and have no idea what to do with it as it is in Dutch!!! Oh well, I said thank you and hope that is enough! Maybe I need to ask my 11 year old! Have a wonderful peaceful Mother's Day Ria, all the best to you from Ann, Australia.

Ellen zei

Oh, dáár was Sjaan dus heel de tijd: bij jou op bezoek. Met zoveel nieuwe blokjes is het geen wonder dat ik haar niet heb gezien de laatste tijd. Maar bravo, je blokjes zien er weer prachtig uit.
Stuur je Sjaan weer eens richting mij?

Dorine zei

Ja helemaal mee eens vrijheid is een groot goed. Die sjaantje doet het maar goed bij jou
De blokken zijn er mooi.Die rood witte quilt wordt ook erg mooi ik denk dat die staphorster stof er goed bij past. groetjes Dorine

Margreet zei

Zo zeg, jij bent druk geweest! Mooi vind ik je rode quilt en je DJ is ook al zo'n plaatje. Doe je het volgens het boek qua kleuren? Ik ben er nu achter gekomen dat het heel leuk is om te doen van die kleine blokjes maken en dan steeds een andere. Als de SBS helemaal af is ga ik denk ik ook de DJ maken... (keep dreaming ;)) )

conny's quilts zei

Ria wat een mooie Jane gaat het worden, je bent ook weer geweldig opgeschoten deze maand. Verslavend is dat, die bezoekjes van Jane!!

Klaske zei

Jij hebt hard gewerkt hoor! Wat een mooie blokjes!!

Daniëlle zei

Wat een schitterende blokjes heb je gemaakt! Lieve stofjes !!! Prachtige stof voor de rand!! Allemaal weer helemaal mooi joh!!!! Het was weer genieten bij je!! Nog van harte met je award, dik verdiend hoor!! Knuffel, Daniëlle XXXD

Terry zei

The railfence quilt is deffinately "eye candy" sort of the pepperment stick section of the candy counter. Yummm
Jane is dazzeling. 4' blocks are a challenge and you are doing great.
Happy Stitching

Mitt lille rosa syrom zei

Beautiful, beautiful - both the blocks and the fabrics, both the DJ and the railfence.
I will be back ;-)

Anoniem zei

Mooi handwerk.
Prachtige stoffen.

Bedankt voor je bezoek aan mij !!

(((zwaaiii))) ... marian'ne m

Astrid zei

Gorgeous DJ blocks, the fabric/colors you have chosen is just great! Lovely fabric for the RF quilt too!

Bietje zei

Wat is die Sjaantjeslap toch mooi. Ik zwijmel er helemaal van. Het boek heb ik, maar ik wil nog niet beginnen. Dan ben ik helemaal verloren.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Wow, wow wow just beautiful...you have done so much work!!! And congratulations ont he award!!!

Cybele's patch zei

Wat is dat rood-wit toch mooi. Geniet ik steeds weer van.
Je DJ is ook prachtig. Wel een heel verschil met de railfence quilt.

Hennie zei

Ria wil je even op mijn blog kijken?

Marieke zei

Wat een prachtige Dear Jane blokken heb je gemaakt. Je hebt ook een award gekregen van Hennie en niet voor niets, zie ik. Proficiat!

Sandra Henderson zei

Ria, I'm so glad that I found your lovely blog! I am JUST beginning to do these blocks. BRAND new to me, so I can look at yours and admire and be inspired! such pretty fabrics you are using... I'll come back to see you soon. :) XO

Notjustnat zei

Dear Ria, I come over again to wish you a Happy Mother's Day. It's Australia and North America Mother's Day and I have been thinking of you. Hope you are having a nice day too - Love Nat

Joke zei

Wat laat je veel moois zien! Bedankt nog voor je lieve reactie bij mij!!

Ineke van den Akker zei

Wat geweldig allemaal! Waarom heb ik dit niet geleerd toen ik jong was?
veel liefs,
Ineke

Hilde zei

Ik heb zoveel mooie blokken gezien en twee prachtige machientjes. Ik ben blij dat ik weer bijgebeend ben in het lezen.
Groetjes
Hilde

julieQ zei

I just love your rail fence quilt...and that Dear Jane, all in pinks! wow...I just bought the book, and am so excited to start on my very own Jane quilt.

stitchsister zei

Beautiful Ria! And Happy Mother's Day to you too!

Nadine zei

My, Oh My! These works are GORGEOUS ! I just LOVE those reds/white combinations : so elegant and fresh ! You're a CHAMP', Ria !
XOXOXOXOXOOXXOXO
NADINE

Ria van Kasteel zei

Mooie blokjes en mooie kleurtjes, beetje lat reactie, sorry.

Groetjes Ria;0))

Inge Slaats zei

Ria, geweldig zijn ze, allebei!

Groetjes,
Inge

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...