dinsdag 5 januari 2010

Goed begin

Is het geen mooi gezicht?! Ik vind het super!Ik zal even uitleggen hoe dit tot stand gekomen is ;)..
Ik reageerde op een blog van Christine ( http://christinespoppenhuis.web-log.nl ); ze had gedroomd over een schitterende Dear Jane..... Daarna vroeg Anne of ik met haar en Bettie ( www.prins-art.web-log.nl ) en Gerda (http://kijkdaaris.web-log.nl ) iedere 5e van de maand een updateje wou doen van de vorderingen van mijn DJ. Nou, dat is natuurlijk heel leuk! Hier zijn ze dan.....

Isn't it a beautiful sight! I think it's great! Let me explain how this came to be.... ;).. A little while ago I responded at a blog by Christine ; she had a dream about a beautiful Dear Jane.....
After that I was asked by Anne if I wanted to join her, Bettie and Gerda in publishing updates about our DJ-progress, every 5th of the month. That seemed like a great idea!
So here they are...


Ik zal even laten zien wat ik tot dusver gemaakt heb. Blokje G7 staat al vermeld in een vorig logje. Daarna ben ik begonnen met F7: Star Struck . Ik vond het soms wel wat kleine stukjes......

I'll show you what I made untill now. I mentioned block G7 in an earlier log.
After that I started with F7 Star Struck. I thought that there were some little pieces.......





Toen was blokje G8 aan de beurt, Justin´s Comet.
Wat heerlijk om te doen! Ik heb geen aparte foto gemaakt van het blokje; ik was gewoon helemaal weg van dit leuke werkje en denk dan niet verder na (hebben jullie dat ook wel es...?).


Than I made block G8, Justin´s Comet.
Such lovely work! I didn´t make a separate picutere of it ; I was just completely taken away by this lovely quilt (that happens to you also sometime...?)


Toen kwam blokje G6, Papa´s Star...... Over klein gesproken.........!! Het middelste sterretje heeft 20 deeltjes en is 1 vierkante inch groot.......!!
Daarna leken alle deeltjes van het blok ineens een stuk groter en vooral handzamer.. ;)))


Than came block G6, Papa´s Star...... How small do they get.......!! The middle star has 20 parts and measures 1 square inch........!!
After that all other parts of the block seemed a lot bigger and better to handle..... ;)))


Hier is het hele blokje, dit keer met de tekening uit het boek. Ik had het patroontje maar even genummerd, als hulp.

Here is the whole block, this time with the drawing from the book. I numbered the pattern, as a help.


Van blokje H7, Bennington Star, heb ik ook geen aparte foto. Je ziet hem wel op de eerste foto staan.......
From Block H7, Bennington Star, I also didn´t
make a separate picture. You can see it in the first picture......


Dit is het laatste blokje tot nu H6, Pie Sale. Ik heb de kleine rondingen maar geappliceerd, dat ging stukken beter en heel leuk om te doen. Best wel goed geworden, toch?

This is the last block so far, H6 Pie Sale. I appliqued the little curves. That worked quite well and was fun to do. Looks real good, doesn´t it?

En omdat ik eigenlijk in het rond werk, als `Een reis rond de wereld`, heb ik voor de sashings maar even een malletje gemaakt. Zo kan ik ze steeds om ieder blokje zetten en meteen aan elkaar voegen.

And because I work in a circle, like `A trip around the world`, I made templates for the sashings. So I can add them around every block and piece them together straight away.




En dit is onze altijd nieuwsgierige (en lieve) Joris....... Een grote hulp...! ;0)))


And this is our always nosy (and sweet) Joris....... A big help....! ;0)))


Wat betreft de verdere vorderingen van mijn DJ...... tot de volgende 5e...!! Liefs, Ria.

And about the further progress of my DJ.... see you the next 5th....!! Love, Ria.

22 opmerkingen:

christine zei

Ohhh Ria Wat ga je hard En wat mooi !!!!!!!!

ik heb er nog maar 2 en ik kan de 2e niet laten zien Omdat mijn camera stuk is ik baal ervan.

christine

katrien zei

Wat een leuke blokjes,en met enkele andere quilters zal het je wel lukken om tot een goed eind te brengen.een beetje aanmoediging hé.

Klaske zei

JIj gaat als een speer,Ria. Je blokjes zien er erg leuk uit!!

betty zei

Het zijn mooie blokjes geworden, Ria. Ik ben met de C rand bezig en als ik jouw C6 blokje zie, moet ik even moed verzamelen!
Maar zo stimuleren wij elkaar en gaan gewoon door!

Jantine zei

Als ik jou blokjes zie moe tik mezelf maar eens een duwtje geven... ik maak dezelfde blokjes maar dan in diamonds. En ik hoef er ook niet meer zo veel, waarom lukt het niet.... misschien ook eens een up-date regelen?
Die van jou zijn schitteren. Vooral die 5 puntige ster met het kleine sterretje er in die viel niet mee hè? Maar het resultaat is super!

Daniëlle zei

Leuk toch he dat kleine spul, net of je iedere keer iets groots afhebt hihi! Ga je de quilt helemaal maken Ria? Ik heb er ooit 81 aan elkaar gezet, de krenten uit de pap zogezegd ahum. Voor de rand had ik de moed niet meer hihi. Zet hem op joh! mooie avond nog!

ria vogelzang zei

@Katrien en Danielle: die stimulans heb ik, denk ik, echt wel nodig.. En misschien dat het dan lukt om straks ook de hele quilt (eens..) klaar te hebben... ;))
@Betty: zou blokje G6 de meest pietepeuterige zijn? (Dan valt het me nog mee...)
@Christine, Klaske,Jantine: dank je wel! Het is heel leuk om te doen!

conny's quilts zei

Oh wat mooi Ria, het gaat helemaal kriebelen om ook weer verder te gaan met mijn dear Jane. Maar ik wil eerst de randen van mijn home sweet home afmaken...maar misschien toch even een stiekem blokje tussendoor....het is een heerlijk en verslavende quilt vind je niet?

Miranda zei

Hallo Ria, ben net terug van de dokter en zit net mijn blog bij te werken....met Dear Jane lapjes! Groetjes uit Virginia

Berna zei

Mooie blokjes heb je gemaakt in mooie kleuren. Hou ik wel van.

Notjustnat zei

Dear Jane is one of the 'to do' quilt I want to make (one day!). I love your blocks and the colours you used. So small aren't they? Hugs Nat

conny's quilts zei

Hoi Ria inmiddels ben ik ook lid van de DJ bee geworden de eerste update vind je op mijn blog!

Annelies vdB zei

Wat heb je mooie blokjes gemaakt. Veel succes met de volgende.

Tilde zei

De blokjes zijn prachtig, mooie kleuren trouwens. Je bent het jaar goed begonnen !

ria vogelzang zei

@Nat: Someones are really tiny!! But great fun to do!
@Conny: leuk dat je meedoet. Geweldig!
@Annelies: dank je! Ook dat ik af en toe bij jou mag kijken naar jou mooie, precieze blokjes!
@Tilde: ik ben het met je eens; zo zou ik elk jaar wel willen beginnen.... ;))

ParisMaddy zei

You are a goddess, a queen, an amazing person for realizing Dear Jane in such a tiny format. I bow down to you. I applaud you. I made about two rows of Dear Jane before it sent me screaming through the forest. Very difficult. Yours is going to be just beautiful.

veel succes! and beste wensen! (I hope that means good luck and best wishes!)

ria vogelzang zei

@Maddy: thank you for your lovely comment....;0))
And I didn't know you could talk Dutch so good!! Mijn complimenten!!
I hope there are not so many small DJ-blocks.........80///

Marutska zei

Ze zien er prachtig uit Ria!!

Groetjes
Maria

julieQ zei

I love your dear Jane blocks!! So pretty, and so precise!

ParisMaddy zei

Miss Ria, Thank you! I forgot to comment on your very funny cat, Joris. I love the little white tipped paws.

Ria van Kasteel zei

Hallo Ria, leuk dat je een kijkje op mijn weblog hebt genomen. Hierdoor kwam ik weer op jouw webje en heb hem toegevoegd aan mijn favo's, zodat ik je kan blijven bezoeken.
Groetjes van Ria van Kasteel ;0)

Simone de Klerk zei

Ongelovelijk mooi! Veel plezier met het maken van de volgende blokken, met hopelijk iets minder mini deeltjes (O:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...