woensdag 10 april 2013

Hoeveel je kunt beleven in minder dan een week...... How much you can experience in less than a week......

Echt, wat valt er veel te vertellen EN te laten zien..... (misschien moet ik het maar in twee keer doen...)
Really, there is so much to tell AND so much to show you..... (maybe I should devide it in two times...)




Na de prachtige Trunkshow van Supergoof kwam de zondag, met de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk.
Ik had een kaartje gewonnen bij Jeanneke (klik), weet je nog...
 Eerst zouden we langs mijn vriendin in Veenendaal gaan om de oude Singer naaimachine (306K) van haar moeder op te halen.
(we woonden vanaf onze geboorte twee huizen van elkaar af en zijn ook samen naar school en klas gegaan.... en houden nog steeds contact..; toch wel leuk!)
After the gorgeous Trunshow by Supergoof came the Sunday, with the visit to the Patchwork and Quiltdays at Rijswijk.
I won a ticket at Jeanneke's blog (click), remember.....
 First we went by my friend at Veenendaal to collect her mothers old Singer (306K).
(since birth we lived two houses from eachother and even went to the same school in the same class.... and still keep in touch; so much fun!)



En na een schoonmaak-smeer- en stelbeurt loopt ze weer prachtig! Ik moest er natuurlijk ook even flink mee aan de slag.... heb de oogst er maar even omheen gelegd....
And after a clean-oil-and fixing session she works like a charm! Ofcourse I had to make a few blocks to try her out..... and put them around her for show and tell....



En dan de Patchwork en Quiltbeurs...... Wat een mooie quilts; en wat divers.....
Ik denk dat ik jullie vandaag alleen maar even wat huisjesquilts laat zien en een volgende keer de rest....
Hier boven staat de quilt van Jeanneke (klik); de initiatiefneemster van de Huizen-hype.
Is ie niet prachtig!!!!!!
(en voor de liefhebber: er komt een stempel van de huisjes.... info bij Jeanneke....)
And the Patchwork and Quiltexhibit..... So manu gorgeous quilts; and so very different...
I think I just will show you the little houses-quilts and the rest another time....
Above is the quilt made by Jeanneke (click); she invented the Huisjes-hype.
Isn't it beautifull!!!!!
(and for the interested ones: there is a stamp in the make...info at Jeanneke's..)


Wat verschillende kleuren, he?!  So many different colours, he?!\





Met een compleet bos er omheen.... Surrounded by a complete forest......


Grote en kleine huisjes samen.... Big and small houses together.....


Een prachtig rood- en-wit- en blauw-enwit huisjesdorp.....
A gorgeous red-and-white- and blue-and-white village....



Mooi hoor! So beautiful!



En ook een hondenhuisje.....
And also a doggyhouse.....


Allemaal bloemetjes in de rand....
All flowers in the border.....


O ja, en Jeanneke had ook een huisje op de kop erin gezet, omdat op die dag.......
de Nederlandse regering gevallen was......
Oh, and Jeanneke also made a little house upside down, because that day....
the Dutch gouvernement fell.....



En nog een flinke zwaai van Sylvester.....( van Tweetie-cartoons...  ;)  .....)
And a big wave by Sylvester..... (the Tweetie-cartoons...  ;)  ....)


Dan was het ook nog maandag B(lock) a D(ay)-challenge.....
En vandaag is het mandjesdag...... 
Ik heb zulke lieve mandjes gemaakt.... twee soorten....  :))
Maar even nog snel laten zien wat ik had gemaakt....
And Monday it was B(lock) a D(ay)-challenge....
today it's basketmakersday....
I made such cute baskets..... two types of....  :))
Just a quick show and tell of my little blocks....


En ik blijf natuurlijk bezig met ......."tuinieren"...... ;)
And ofcourse I keep....... "gardening"......  ;)



Geniet ze, liefs, Ria.


p.s. de volgende keer de rest van de tentoonstelling in Rijswijk.....
p.s. the next time the rest of the exhibit at Rijswijk.....

"Ü"

28 opmerkingen:

Chris zei

Wat zijn die huisjesquilts toch ontzettend leuk. Er hebben toch heel veel quiltsters aan mee gedaan. Ze zijn ook zó verschillend, echt leuk.
Leuk machientje is dat!

Marga (MarPie) zei

Wat een ontzettende leuk oude naaimachine heb je daar + waar zijn deze leuke blokken voor?
Ja de huisjes heb ik ook gezien, vond het erg leuk om ze bijna allemaal te zien. Had ook graag die van Sylvia en dochter Marjolein willen zien.

Groetjes,
Marga♥

Gonny zei

Jouw week kon niet meer stuk met lekker veel hobby. Leuk dat de Singer nog goed werkt en je er al zoveel blokken mee hebt gemaakt. Ik heb een vrij nieuwe Pfaff naaimachine maar ook een oude (Duits) merkloos metalen (wel met een kunststof kap en geen houten) Weg doe ik niet weg want hij kan hééél goed zwaar werk doen:-)
De huisjes quilt waren mooi om te zien. Ik zie uit naar het vervolg met andere quiltfoto's. Ben helaas zelf niet naar Rijswijk geweest....

Grit zei

Wow, wow, wow.....
amazing quilts. I love all of them.

Grit from Germany

Terray zei

Wat een heerlijk weekend heb je achter de rug.....Leuke blokken met je nieuwe oude machientje gemaakt.

En ik geniet van de foto's van al die huisjes quilts. Prachtig

Groetjes
Tertia

Carin Wijnand zei

Wat een drukke week heb je gehad en wat een mooie quilt's laat je zien. Jeanneke moet toch wel trots zijn dat er zoveel creatieve volgers zijn geweest en nog zullen zijn.
Vind beide mandjes patronen mooi en dat je nog zo'n productie had deze week... bijna jaloers ;)

Jossie zei

Wat een heerlijk gezellig logje. De naaimachine roept jeugdherinneringen op. Geweldig dat hij nog zo goed werkt. En dan al die leuke huisjesquilts. Schitterend zijn stuk voor stuk. Je eigen mandjes en blokken zijn ook al zo mooi. Echt genieten hier!

baukje zei

Er ging iets fout met mijn kommentaar.... prachtige foto's en ik kijk nu al uit naaar MEER!!!!!

Anoniem zei

Als DH van jou zit ik dicht bij de bron. En dat is genieten! je kunt zulke mooie dingen maken; met recht ben ik daar super trots op. Probleem is wel dat we bijna geen muur meer over hebben, om quilts op te hangen. Iemand nog een helder idee?
Afgelopen zondag in Rijswijk was erg mooi. Al die mooie, maar ook heel verschillende quilts!
Ik loop al wat jaren mee en heb er een beetje kijk op gekregen. Kan het alleen maar meer waarderen.
Ria gaat volgende keer over andere quilts verder vertellen.
Mijn favorieten waren de oudjes. "Vaal en versleten, maar met een verhaal, moet je weten".
Ik hoop dat we nog vaak samen op pad kunnen gaan.
dikke kus van mij.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Oh Ria those quilts are absolutey stunning....what a fantastic show you went to!

Aunt 'Reen zei

Such beautiful house quilts!
I love all your hand pieced blocks.

Astrid zei

My goodness! Look at all those houses! Amazing! I love them all! :)Love your baskets, they are so cute! :)

Nat Palaskas zei

Dear Ria, what a show and tell! Those quilts are fabulous. I love them all. The old sewing machine is to die for. I think I have one like that in my storage somewhere! I have to no room to display it (sad) - Hugs Nat

KijkDaarIs zei

Wat heb je mooie foto's gemaakt van al die huisjes!!!
Leuk om zo mee tekijken....ik denk dat er maaksters zijn die denken "was die stempel er maar eerder geweest"...;0)
En dan strooi je daar "gewoon"even een paar prachtblokken om je "masjientje"....prachtig!!!
Hele fijne dag....

Phyllis zei

Mooie foto's! Ik bewonder al die dames zo met die huisjesquilts, wat een geduld! En wat een mooie machine, volgens mij had mijn moeder ook zoiets, in zo'n houten bodem, maar dan groen en loodzwaar!

Lida zei

Leuk om jouw foto's te zien er was zoveel en ieder ziet weer andere dingen! Dat omgevallen huisje had ik gemist! Fijne dag en veel plezier met je prachtige steekjes, groetjes
Lida

quiltingmieke zei

piep

oh wat fijn dat je ons mee laat genieten
zalig mooi alle huisjes

knuf mieke

Heleni zei

Enig die nieuwe oude machine Ria. Kun je lekker op racen....
Wat een schitterende huisjesquilts heb ik op verschillende blogs gezien. Dat huisje op de kop vind ik wel byzonder.
Wat me ook opviel is dat leuke verhaaltje van je DH. Wat lief van hem om te laten weten dat hij trots op je is. Zal hij je ook vast wel vaker verteld hebben, maar op deze manier is 't ook wel eens leuk.

gr.Heleni

Floor zei

De oude naaimachine van mijn moeder (die bij mijn schoonzus staat) ziet er ook ongeveer zo uit.
Toch zijn die ook mooi hè.
Heb op verschillende blogs al zulke mooie quilts voorbij zien komen uit Rijswijk!
Die huisjes zijn zo leuk!
Vooral die rode vind ik zo mooi.
Maak je nu twee quilts met mandjes, of komen die bij elkaar?
Groetjes,
Floor

Saskia Smit zei

Wat leuk om nog even na te genieten van de tentoonstelling.

Elni zei

Ha ha ha, echt Ria, Sister Choice blokjes??!!!? Kon je het niet laten!!
En die mandjes.. Wat een leuke stofjes! Mooi dat je nieuwe oude machientje het goed doet, veel plezier ermee! Groeten, Elni

Terry zei

A new Singer and the nine patch stars are really nice. All the house block quilts are great.
And your baskets and stars. You've been having fun.

Sis Voorn zei

Je wakkert mijn slechte geweten over de huisjes-quilt aan ;-)
al veel te lang niets aan gedaan !

Wietskes Quilts zei

Ach Ria, wat lief de reactie van jouw lief!!!!
en wat laat je veel moois zien. wat ontzettend jammer dat ik je niet ontmoet heb want ik was er zondag ook.
Stom he? Je hebt genoten dat is goed te zien en dat hondenhok? dat is van Suus en dat is nou mijn vriendinnetje. Via het quilten hebben we elkaar gevonden en dat is toch zooo leuk!
liefs
Wietske

Ben zei

Fijn dat je ons mee laat genieten van Rijswijk.
Ik hoor bijna je naaimachine prettig snorren...(ik woon vlakbij Ria)

Ben zei

Aanvulling: reactie is niet van Ben maar van Truus gr, Truus

Daniëlle zei

Lieve DH!!! Maak maar een mooi quiltrek aan de muur van de slaapkamer, dan kun je voortaan een heuse wisseltentoonstelling houden, gewoon .... iedere keer iets anders moois om weer te bewonderen!! Ohhhh Ria, wat een oogst!!! Tuinierse!!! XXXD

Francis Gortmaker zei

Hallo Ria,

mooi hoor, die Singer 306. Heb je ook alle fashion discs al die erbij horen?
Deze machines zijn Swingen echt! Gebruik jij speciale naalden of gewone?

Groetjes, Francis.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...