woensdag 18 november 2009

Leuk!

Dit was het begin van het vierde blok van Leanne's House. Wat is dat toch leuk om te doen. Vooral ook het zoeken naar de stofjes iedere keer is een echt ontdekkingstocht. Ik kan er echt van genieten, heerlijk!
This was the start of the fourth block of Leanne's House. It's such fun. Especially the search for the right fabrics is a real discovery. I really enjoy it!

En zo zag het eruit aan het eind van de middag, toen alles geborduurd was en de zijkantjes ook gepatched waren. Toch wel heel schattig, he?

And so did it look at the end of the afternoon, when everything was embroidered and the sides were also patched. Really cute, isn't it?


Dit is mijn andere hobby: keramiek. Daar ben ik nu zo'n tien jaar mee bezig en het blijft leuk. Deze drijfkaarsjes-schaal heb ik voor de derde keer gemaakt en het lijkt echt wel erg gezellig, he?

De vogeltjes heeft (denk ik) met mijn naam te maken. Ik maak ze steeds weer verschillend. :)

This is my other hobby: ceramics. I'm working some ten years with this material now and it stays fun doing it. This candle-bowls I made for the third time. It looks real cosy, isn't it?

Making birds has got something to do with my name, I guess....... I make them different all the time. :)


Met mijn DH gaat het al een stuk beter, zoals jullie kunnen zien, zonder quilt en met boek op de bank. Dat gaat de goede kant op!


My DH is feeling a lot better, as you can see. Without the quilt and with a book at the couch. That's going the right way!





En wat een mooi gezicht is dit toch....... een machientje uit 1949 tussen allerlei moderne apparatuur..........


This is a lovely sight: a litlle machine from 1949 between all kind of modern aquipment.........

12 opmerkingen:

Klaske zei

Het lijkt mij ook leuk om Leanne te maken, maar ja ben met zoveel bezig hé,moet wel 200 worden om alles te maken!

John's eerste zei

Hoi Ria,
Wat wordt hij toch mooi je Leanna's house, dit blok ziet er al net zo mooi uit als de eerdere! Wist niet dat jij zulke mooie dingen van keramiek kon maken, heb je zelf een oventje? Ben weg van je vogels, zou er massa's van in huis willen hebben, ze zijn schattig!
Fijne dag nog en groetjes van
Lida

Annelies zei

Veel succes met Leannes House. Je blok ziet er erg mooi uit.

Dorine zei

Hoi Ria,
Dat Huis van Leanne gaat er al mooi uit zien.
En dan die vogeltjes Ja zo hebben we allemaal onze tik zullen we maar zeggen.
Ze staan heel gezellig.
En laat naar bed gaan zoals je schreef in mijn blogje.
Als laatste ga ik alrijd nog even achter de comp
en dan is het zomaar ineens laat als je alle lieve mensne nog terug kunt schrijven.
Ik wil een dag met meer uren.................
groetjes Dorine

ria vogelzang zei

Ik denk dat we allemaal wel op één lijn zitten wat betreft onze tijd: inderdaad graag meer uren in een dag en dan ook nog graag héééél oud worden (in een goede gezondheid natuurlijk ;) ). Wat zouden we veel leuke quilts en keramiek kunnen maken!
Groetjes aan jullie allemaal en een gezellige dag!

katrien zei

Leuk blok is het weer.
En je andere hobby,keramiek,prachtig.

Miranda zei

Geweldig dat onze beterschapswensen je man weer zo kan opknappen niet! Kan die misschien wel eens koken voor je..... zodat jij lekker je handjes vrij heb om nog meer te tutteren met lapjes of klei. Het ziet er allemaal super uit meid!

ria vogelzang zei

Leuk om zo kontakt te hebben! Bloggen is inderdaad een verslavende hobby..... net als quilten en kleien....
Groetjes allemaal en nog een produktieve avond.. ;)

ria vogelzang zei

O, en ik heb inderdaad een oventje, Lida. Tot iets meer dan een jaar terug heb ik zelfs les gegeven in kleien, maar het werd me gewoon allemaal teveel. Mijn eigen ideeen bleven weg en als je dat gebeurt weet je dat er iets veranderen moet. Het "kunstenaarsschap" heb ik dus maar opgegeven en beleef nu weer veel plezier (en met frisse ideeen) aan m'n hobby's.

Marga (MarPie) zei

Leuk dat jij ook zo'n machientje hebt.
Maandag mag ik de mijne weer op halen die is dan helemaal weer als nieuw.
Woensdag heb ik er een logje over.
Dat keramiek {vooral de vogeltjes vind ik heel mooi, dat kan toch ook voor buiten?{ook in de winter?}
Verkoop je ook wel eens?
Graag hoor ik het van je.

Nelleke zei

hallo Ria je blok van je Leanne is erg mooi geworden en je keramiek mag er ook wezen leuk dat we mogen meegenieten van je mooie spulletjes.groetjes en een fijn weekend Nelleke

ria vogelzang zei

@Marga: leuk dat je mijn vogeltjes zo mooi vindt. Ik heb altijd erg veel plezier aan het maken ervan. Ik verkoop ze ook wel vanuit mijn huis/ateliertje. Soms ga ik met een groep oude ambachten mee, dan staan we op markten en braderieen. Soms op een kunstmarkt, maar altijd hier in de buurt van Ommen. Ik voel met niet echt een kunstenaar......
Trouwens: fijn dat je machientje weer klaar is, maandag. Waar ga je heen voor onderhoud aan zo'n oud naaimachientje. Mijn naaimachine-dealer wist helemaal niet wat een Singer Featherweight was......., en wou zich er ook niet in verdiepen... (Nou ja!!)
@Nelleke: Het is erg leuk om te bloggen en van iedereen te horen wat men doet..... en om zelf dingen te delen....
Allebei een heel fijn weekend!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...