zaterdag 28 november 2009

Quilt-omstandigheden...... (Quilt-curcomstances)


Voel me gelukkig al weer stukken beter, heb alleen nog van die vervelende hoestbuien......
Maar goed, ondanks dat ons hele gezin nu ziek is (of is geweest), is er voor mij toch nog tijd om te quilten! De vriendschapsquilt is al bijna af, nog de laatste baan en het laatste gedeelte van de rand.....!! Nog wat close-upjes, om het quiltwerk beter te kunnen zien.

I'm feeling a lot better, sometimes I have one of those terrible coughing-fits.....
And although the whole family is sick (or recovering), there is still time enough for me to quilt! The friendshipquilt is almost finished, only the last row en the last section of the border......!!
Some close-ups, so you can see the quilting better.
Op de quilt-groep die ik bezoek (van Cobi Brinkhuis) zijn we druk bezig met dit boek: Peeled back Patchwork van Annette Ornelas.
Het lijkt wel een soort Origami, heel leuk om te doen.
At the quilt-group I visit (from Cobi Brinkhuis) we are very busy with this book: Peeled back Patchwork, written by Annette Ornelas. It looks like Origami, very nice to do.

Hier is mijn andere doorquilt-project: de Holland-quilt. Ik denk wel dat ze deze naam houdt, of iets wat erop lijkt. Als je de kleuren zo ziet en de afbeeldingen erin, is het echt hollands! Toen ze gedubbeld was, heb ik direct even een blokje doorgepit; het is altijd zo leuk om even te zien hoe het gaat worden. Ook even wat close-ups zodat je de afbeeldingen kunt zien. De stof ervoor heb ik gekocht bij http://www.petraprinspatchwork.nl/ en http://www.quiltpalace.nl/ !


Here is my other quilting project: the Holland-quilt! I think she's going to keep this name, or someone similar to it. If you look at the colours and the pictures in it, you know why: it realy lookes like Holland! When I had finished dubbling her I just had to quilt one little block. I'm always curious how it's going to look! I also took some close-ups so you could see the tiny blue and white pictures.....The fabrics I bought at http://www.petraprinspatchwork.nl and at http://www.quiltpalace.nl !

Geniet nog van jullie weekend en alle Sint- en Kerst- voorbereidingen!

Enjoy your weekend and all Sinterklaas and Christmas-preparations!

14 opmerkingen:

Miranda zei

Jeetje, wat een mooie werkjes ben je aan het afmaken. Fijn zo met het einde van het jaar in zicht....en gelukkig dat iedereen er weer boven op krabbelt. Groetjes uit Virginia

Hennie zei

Mooie quilt, dat lijkt me nu handig zo'n groot doorquilt raam, maar waar laat ik hem. De tulp is een leuk doorquilt patroontje. Je origami blokjes zien er ook erg mooi uit.
Fijn weekend Hennie.

Notjustnat zei

Dear Ria, thanks for your comment on my table block over at Civil War Bride blog. I can't find your email so I came over and thanks you in person. I love your blog and all the wonderful quilts you have made. I have Singer Featherweight too. Mine was born in 1952. I love what you said on your profile that you 'loves people and would like to see everyone happy' because I believe in the same thing. I like how you blog both in Dutch and English. I will be back to visit again - Hugs Natima

Annelies vdB zei

Veel plezier met doorquilten. Mooie quilts hoor.

Peti zei

Dat ziet er gezellig uit in je huiskamer met zo'n prachtige quilt op het quiltrek. En je hollandquilt is ook al zo'n snoepie! groetjes Peti

christine zei

wat een mooie quilt ligt er op je quilttafel, jeetje quilt je die met de hand door? of ben je in bezit van zo,n machine ? vindt het een plaatje

christine

ria vogelzang zei

Dank jullie wel voor alle leuke reakties!
@Christine: eigenlijk quilt ik het liefst met de hand door. Dat kocht echt wel heel veel tijd, vandaar ook dat er hier meer ligt te wachten (de Hollandquilt en nog een leuke snelle zeshoeken-quilt van oude stofjes van een lieve buurvrouw), maar ik heb ook een Bernina 440Q en daarmee kan ik machine-quilten. Alleen vind ik dat toch echt wat minder mooi...... Dus doe ik dat eigenlijk alleen voor de projekten die sneller af moeten zijn en me toch wat minder aanspreken.....
Nog een fijne dag allemaal!

Marutska zei

Het ziet er allemaal prachtig uit!!

Groetjes
Maria

Guute zei

Hallo Ria, bedankt voor je blogbezoekje! Jouw blog is helemaal mijn stijl! Je maakt prachtige dingen. Alleen is handquilten nu eenmaal niet mijn ding. Meestal werk ik op mijn machientje. Voor mijn antieke quilt maak ik echt een uitzondering. Alhoewel, misschien doe ik er nog eentje bij...

Tineke zei

Wat een mooie dingen laat je ons zien joh! Dat is echt genieten en smullen van al die mooie werkstukken.

Cybele's patch zei

Hoi Ria, ik kom via Guute's blog hier terecht. Wat heb je een gezellige blog en je maakt heel mooie dingen. Ik zet je in mijn Bloglines, dan kom ik wat vaker langs.

Gerda zei

Wauw, wat ben jij een leuke projecten aan het afmaken. Lekker, dat je je weer wat beter voelt. En ja, quilten is dan toch het eerste wat je weer kunt gaan doen he. Heeeel goed voor het genezingsproces ook! Dus, je moet wel nietwaar?

Jantine zei

Wat heerlijk, zo'n frame in je kamer waar je steeds aan kunt schuiven als je in de buurt bent... al is het maar voor drie steekjes.

Nelleke zei

hallo Ria wat laat je ons weer veel en mooie dingen zien.Vind je quilts super.Ben blij dat jullie weer beter zijn,en verder wens ik je nog veel quiltplezier toe. groetjes Nelleke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...