dinsdag 23 februari 2010

Holland..... klosjes.....kom maar op....... Holland....spools....come and get it..... :)
















Eerst maar even de Holland-quilt, die ik aan het doorquilten ben.... Het schiet niet zo erg op hoor... En nu al helemaal niet: want ik moet beslissen hoe ik het centrumpaneeltje ga doen. Het zal toch wel een paar contouren doorpitten worden. Ik hou nou één keer niet van quiltpatronen die helemaal over de patchworkblokken heenlopen.

First the Holland-quilt. I'm quilting it.... It's not going so fast.... And now I have to decide how I'm quilting the centre. I think I'm giving it some lines around the figures. I don't like quiltpatterns who run over the patchworkblocks.















Dan vorder ik zo langzamerhand met de klosjes.... het zijn er nu 124!
Het zijn wel schatjes om te doen hoor! Heerlijk om overal mee naar toe te nemen en prompt iedereen uit te leggen hoe het werkt, want heb je wel ontdekt dat handwerken de drempel naar elkaar verlaagd?? :)) En dat is alleen maar goed, toch?!

Than there's little progress with the spools.. there are 124 now!
There so cute to work on! Lovely to take with you everywhere en ofcourse to explain how it works to everyone, because have you noticed how needlework brings people in touch with eachother?? :)) That's so great, isn't?!













En wat vinden jullie van dit schattige kleine mannetje? Hij nodigt je uit en zeg: "Kom maar op.."! Mijn DH doet mee aan de Vakantie Bijbel Club voor kinderen in de voorjaarsvakantie in het dorp waar we zijn opgegroeid. En dit kleine mannetje vertegenwoordigt het thema (psalm 91:15)!
Dat kan ie goed, he?!

And what do you think about this cute little man? He's inviting you and says: "Come and get it..."! My DH helps with the Vacation Bible Club for children in the spring-holiday, in the town we grew up. This little man represents the theme (psalm 91:15)!
He really can do it, don't you think so?!

Now back to my Dear Jane blocks ..... Love to do them..... Have a great day!

28 opmerkingen:

Berna zei

O, ik ben helemaal weg van je Hollandquiltje! Heel mooi. Komt vast wel goed met quilten.

margreet zei

Wat ben je een mooie Holland-Quilt aan het maken! Prachtige kleuren! En dat worden al aardig wat klosjes, hoeveel ga je er maken?
Groetjes, Margreet

ria vogelzang zei

@Berna: ben er zelf ook wel weg van... ;)
@Margreet: ik weet nog niet hoeveel klosjes, want ik wil eigenlijk een centrum doen met een huisje erin en een rand met ook wat applicaties.... dus het is nog groeiende....

Marga (MarPie) zei

De Hollandquilt is een plaatje.Het idee hoe je hem verder moet quilten komt denk ik vanzelf wel, leg de quilt desnoods een tijdje opzij, dan staat er ook niet zo'n druk op als je begrijpt wat ik bedoel.
De kleurtjes van de klosjes maken mij vrolijk.
Het mannetje op het t-shirt vind ik leuk al zegt
{psalm 91:15}mij niks.

Klaske zei

Hij word schitterend ,je hollandquilt,Ria!!!! Het is een plaatje!

Jantine zei

Je quilt wordt schitterend. Ik zou in het midden of voor de contouren kiezen, fo toch voor een schuin raster.
Het shirt vind ik ook geweldig! Hebben ze er allemaal een of alleen DH?

ria vogelzang zei

@Marga: goed advies!
@Klaske: mooi, he?! Ik geniet er ook zo van.
@Jantine: een raster is ook een goed idee; zal ik even over nadenken. Alleen DH heeft een stoffen mannetje. Iedereen moest het zelf fabriceren op een t-shirt en had met textielstiften getekend.
Maar dit kleine mannetje was wel een succesje (vooral natuurlijk op mijn grote mannetje....onder ons hoor.... ;)) ...)!

Hennie zei

Je Hollandse quilt wordt erg mooi en je klosjes mogen er ook wezen hoor !!!
Het t-shirt ziet er super uit met dat mooie kleine mannetje er op.
Groetjes Hennie.

gertvr zei

Wat een geweldig mooie zeg, die Holland quilt. Hele mooie kleuren heb je hiervoor gebruikt. Succes met quilten!

quilting Jeannet zei

Wat is deze quilt mooi Ria, die kleuren, echt helemaal mijn stijltje. Ik zag overigens dat je ook aan pottenbakken deed, dat heb ik ook jaren gedaan, nu niet meer, ik maakte beelden van vrouwen etc. voor in de tuin.Doe jij het nu nog veel ?

Groetjes, Jeannet

Thea zei

Wat een prachtige holland-quilt ben je aan het maken. Veel plezier met doorpitten.

conny's quilts zei

Ria wat een prachitge "Holland quilt" echt super...je hoeft je niet te vervelen met al die verschillende projecten onder handen!

ria vogelzang zei

@Hennie, Gert, Thea, Conny: dank jullie wel en ik veel me inderdaad geen moment; heb net als jullie: te weinig uren in een dag..... (zucht..)
@Jeannet: ik maak nog steeds dingen van klei en geeft ook nog een beetje les (al noem ik dat niet meer zo....ivm financiele gevolgen...) Ik sta ook nog met m'n keramiek, met een oude ambachtengroep, op markten door het hele land.Ja, ook in zo'n echt ouderwets pakje met knipmuts op.... ;0))). Lekker gezellig! En ook nog steeds leuk!

Nelleke zei

Hallo Ria lekker veel klosjes heb je al en je Holland quilt word super je zult vast wel een inval krijgen hoe je de quilt gaat doorquilten.groetjes Nelleke

Jellie zei

Wat ee mooi quilt Ria! Ben je hier al lang mee bezig? Ik vind de kleuren combinatie erg mooi!

katrien zei

Leuke hollandquilt.
En al veel klosjes.

Terry zei

Morning Ria The Holland Quilt is FAB. I agree hand work brings people together in a positive way,
Great little guy.
Happy Stitching Dear J
Terry

Notjustnat zei

Love your Holland quilt. So nice with your hand quilting on it. I haven't seen the spool blocks before. Are they for DJ quilt? Look out for my next post. It has one of your fabric in it!!! Have a great day - Hugs Nat

John's eerste zei

Je Holland quiltje wordt echt geweldig en je komt er vast wel uit hoe je het gaat doorquilten, mooie klosjes heb je gemaakt en het is een gaaf shirt! Fijne dag nog, groetjes
Lida

Hilde zei

De Holland quilt is prachtig, mooie randen rond het middenstuk. Af en toe de quilt eens bekijken en dan krijg je wel een idee voor een quiltpatroon.

supergoof zei

Ben helemaal, HELEMAAL *flieft* op je Hollandquilt. Wat een BJOETIE!!
:o)

Annelies vdB zei

Je quilt ziet er prachtig uit Ria en 124 klosjes is niets niks.
Leuk mannetje !

Cybele's patch zei

Je quilt is een plaatje Ria. Kan je helaas geen advies over het quilten geven. Leuk al die klosjes, dat wordt ook vast een mooie quilt.

Guusje, zei

Prachtige quilt ben je mee bezig. Het mannetje is erg leuk en wat goed dat nog steeds aan de klos bent en je hebt er al 124 das best veel. En alsno9g gefeliciteerd met je Award leuk dat je hem gewonnen hebt.

Kathie zei

your quilt is just so beautiful
I love the toile fabric you used for the center can you tell me where you bought that?
it is just perfect for the center of a medallion
the coloration of this quilt is just perfect, so antiquey looking
Love the spools I think I need to start this too, would be a great little quilt for my wall of little quilts.
Kathie

Marutska zei

Ooh hij wordt prachtig je holland quilt!

Neem ook eens een kijkje op mijn blog!

Groetjes,
Maria

Simone de Klerk zei

Wat een geweldige quilt! En dan nog eens alles met de hand quilten!
Ook de klosje zien er mooi uit. Je hebt er al heel wat gemaakt.
Het mannetje is echt schattig en geeft je een welkomsgevoel!

Bietje zei

Ik ben helemaal verliefd op je Hollandquilt. Volgens mij heb ik dat al eerder verteld, maar ik ben toch zo verliefd.
De kleuren zijn zo super, en het patroon ook. Ik blijf er van genieten. Dus post maar flink wat foto's er van.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...