vrijdag 5 februari 2010

Lieve Sjaan........... Dear Jane...........

Heerlijk he, het is de 5e van de maand. Daar hebben alle baby-janers naar toe gewerkt!!
Jullie weten vast wel dat Brenda Papadakis in haar boek heeft geschreven dat elke DJ-quilt eigenlijk een Baby-Jane-quilt is..... (eigenlijke een BJ...dus.... ;)) ...). Hoe je het ook noemt, het is zo leuk om te doen! Ik dacht eerst dat die kleine stukjes stof niets voor mij waren, maar ik vind het hoe langer hoe leuker worden!
Dit is de BJ-lap tot nu toe:

It's the 5th of the month; and all DearJaners worked forward to this date.......
I'm sure you all know that Brenda Papadakis mentioned in her book that all DJ-quilts were actually Baby-Jane-quilts..... (so a BJ-quilt...... ;)) .....) Whatever you call it, it's such fun to do!!
At first I thought that I wouldn't like such little pieces. But I love them..!!

Even de blokjes apart op de foto: The blocks separately pictured:



Dit blokje I7: Mac and Muff. Bestaat uit 19 stukjes.

This block I7: Mac and Muff. Made of 19 pieces.







Dit is H8: Eaton's Crossroads. This is H8: Eaton's Crossroads. Made of 36 pieces.








Dit is G5: Poof. This G5: Poof. Made of 9 pieces.












Dit is G9: Mary's Journey. This is G9: Mary's Journey. Made of 33 pieces.










Dit is F6: Deanie's Daisies. This is F6: Deanie's Daisies. Made of 29 pieces.


En de laatste voor nu is F8: Church Window.

And the last one for now is: Church Window. Made of 37 pieces.



Ben even benieuwd hoe het met de anderen is gegaan vandaag, dus gauw even kijken.......
O, en Nat; heb je gezien welk stofje ik heb gebruikt in blokje I7: ja, die van jouw!! Leuk, he!

I'm really curious hoe the others did today, so I'm going to have a look.......
O, and Nat; did you see which fabric I used in block I7: yes, yours!! Isn't great!

Have a great day!

32 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Pfffff! Ik geef zelf maar even een eerste reaktie: ....... hebben jullie dat soms ook: een laptop die niet doet wat je wilt...... foto's die niet normaal willen verplaatsen...... en tot overmaat van ramp: een dochter (computer-wiz-kid) die ook nog eens niet thuis is......! :(
Het is wat als je alles ZELF moet doen......!
Maar: het is gelukt! YES!!

Thea zei

Naast je Baby-Jane succes dus ook succes met je computer-perikelen, het geeft een goed gevoel denk ik. Je bj wordt mooi, veel plezier met verder werken eraan.

Sabine zei

De volhouder wint! Alvast gefeliciteerd met je blokjes. Je hebt al een goede start. Nu nog volhouden... Ikzelf ben niet zo een noeste werker. Het zou een driejarenproject worden. Wel heb ik het boek al gekocht. Als ik jullie zo bezig zie... krijg ik goesting.

betty zei

Alle problemen zelf opgelost, goed zo!!! Ik vind het leuk dat jij vanuit het midden werkt, dan zie ik in ieder geval al die blokjes waar ik nog niet aan toe ben. Ik weet dat het een Baby Jane is (zou er ook een grote Jane zijn??)maar door het boek is het voor mij Dear Jane, ik praat ook tegen haar (in gedachten dan hé)Je blokjes zijn mooi geworden Ria!

conny's quilts zei

Wat een mooie blokjes heb je al gemaakt Ria. Leuk om te zien dat ieder het op haar wijze doet. Leuk om jouw quilt zo vanuit het midden te zien ontstaan! Mooie kleurkeuze maak je trouwens, ga je het als trip around the world uitwerken?

Guusje, zei

Prachtige blokken heb je af mooie kleuren en stoffen gebruik je en wat goed dat ze allemaal al aan elkaar zitten.

quiltdjoojs zei

Wat een mooie lap is het al!! Leuk dat je ze meteen aan elkaar zet dan zie je meteen het resultaat!!
En wat heb je een mooie naaimachine!! Leuk dat je daar ook zo'n prachtig project op gaat maken!!

katrien zei

leuk om je blokjes te bewonderen.

WilmaKuin zei

Oh heerlijk!!! Ik kan reageren!! Dank je wel, ria.
Nu kan ik het hier ook shrijven dat ik het heerlijk vind om de blokjes bij iedereen te kunnen bekijken. Sjaantje ligt vaak stil bij bij en dit geeft zo'n heerlijke stimulans om de blokjes te maken.....

Je blokjes zijn erg mooi en geniet ervan!!

Lis zei

It's lovely!

Annelies vdB zei

Mooi hoor ! Je hebt er behoorlijk wat blokjes bij !

Nelleke zei

hallo Ria wat een produktie en het ziet er al gelijk goed uit als ze aan elkaar zitten volgens mij stimuleert het echt wel als je ze zo met elkaar maakt en bekijkt wat de andere er van gemaakt hebben.groetjes en een fijn weekend gewenst van Nelleke

Hennie zei

Ze zien er erg mooi uit, succes met je DJ quilt.
Groetjes Hennie.

Marutska zei

Ze zien er prachtig uit!!

Ook een leuke achtergrond op je weblog! Dat is nog één van mijn favorieten!

Groetjes
Maria

quiltlodge gerda zei

Wat een mooie blokjes zijn dat toch; ik zag ze net ook bij Wilma. Wat ik zo grappig vind is dat ze zo modern lijken (terwijl het toch een oud patroon is?) Zou dat komen door het kleurgebruik? (twee kleurtjes, waarvan eentje steeds heel licht)Nou ja, hoe het ook komt, ik vind ze heel mooi. Groetjes

Notjustnat zei

Your DJ quilt is coming along very nicely. So glad
you can use one of my fabric for block 17. Very touched
I can be part of you DJ. It's one of the I will make. We
are spending
this weekend with DG. Hope you are having a nice
weekend - Hugs Nat

Rini zei

Wat een boel mooie blokjes heb je al gemaakt voor je Liefe Sjaan ! Ik vind het erg mooi , maar voor mezelf te veel gepriegel .Ik vind dit blog wel erg leuk , gezellig en fleurig,Groetjes ! Rini.

Rini zei

Ja Ria , nou is het me gelukt om op je blog terecht te komen ! Hoera ! Rini.

Anoniem zei

Ria, leuk jouw versie trip around the world, mooie kleuren. Zo leuk om bij elkaar te kijken hoe iedereen het aanpakt en met dezelfde strubbelingen te maken krijgt, en door deze virtuele Bee extra stimulatie om het tot een goed einde te brengen, succes.
Anne Cevat

Cybele's patch zei

Mooie blokjes heb je gemaakt. Ziet er veelbelovend uit.

supergoof zei

Ze zijn geweldig mooi!
Net als je klosjes en je hexjes!
Wat fijn dat ik 'n reactie kan plaatsen.
:o)

ria vogelzang zei

@ lieve allemaal: het is zo heerlijk dat je als helemaal niet zo'n computermens af en toe over dingen struikelt als "instellingen"...... en ineens denkt: "of zou het daar aan liggen dat niet iedereen een reaktie kan plaatsen....... (Tjongejonge: je bent gelukkig nooit te oud om te leren, he??!!........)
Allemaal een fijn weekend!!

martine zei

Leuk dat je bij me langs kwam.
Nu heb ik jou log kunnen ontdekken.
Heb al heel veel mooie dingen hier gezien.
Kom gauw eens terug om op m'n gemak te lezen.
Gr. Martine

Francien zei

Nou hier ben ik dan ook weer Ria...ook ik heb uren gezeten met dingen die ik niet voor elkaar kreeg of fout ingesteld had...en mijn jongste zoon is systeembeheerder notabene maar woont in Duitsland..en ik wil het hem niet steeds vragen...de aanhouder wint in mijn geval...maar zoals je zegt je bent nooit te oud om te leren...je had steeds lieve berichtjes bij mij achtergelaten op mijn blogs maar ik kon niet bij jouw reageren...vond het een beetje jammer want ik reageer altijd terug...bij deze dan...

wat een prachtige blokjes heb je al gemaakt zeg...dat ziet er heel goed uit...ben benieuwd hoe de hele quilt wordt...wat een "werk"maar het lijkt me heel fijn om te doen als je zo'n mooi resultaat krijgt...fijne zondag verder!
groetjes Francien.

Peti zei

Wat een prachtige blokken van DJ heb je gemaakt!!

inge zei

heel mooie blokken!

Joke zei

Wat een prachtige blokken, ik heb me er nog nooit aan gewaagd....

Lida zei

Gave blokken heb je gemaakt! Leuk al die verschillende kleuren, wordt vast een geweldig mooie quilt! Veel plezier met het vervolg! Groetjes
Lida

ParisMaddy zei

Ria, your dear baby blocks are really growing and beautiful. Church Window and Mary's Journey look like they were challenging.

Guute zei

Ze zijn prachtig jouw blokjes. Ik heb hier ergens nog blokjes rondzwerven. Misschien komt het er ooit nog wel van...

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

This looks wonderful...all those little pieces!!!

Hester zei

Hallo Ria, ik doe ook mee met de up-date. Dat is een mooie stok achter de deur.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...