donderdag 18 februari 2010

Nieuwe SBS blokjes........ New SBS blocks
















En hier zijn dan weer twee nieuwe SBS blokjes! Ik heb er nu 7 gemaakt, zoals jullie kunnen zien. Het gaat natuurlijk niet zo snel, want ik vond het natuurlijk leuk om met allerlei nieuwe dingen te beginnen........ Je hebt van die quiltsters die vinden alles leuk....... ;)..... zoals ik.....

And here are two new SBS blocks again! I made 7 now, as you can see.
Ofcourse its not going so quickly, because I thought it would be nice to start all kinds of new things....... You have quilters who like everything...... ;)..... like me....
















Hier zijn de blokjes even in close-up: A6 Tenessee en A7 Cats and Mice.
De Rouenneries-stoffen laten zich hiervoor zo goed gebruiken. Ik blijf me verbazen over de blokken en hoe mooi het geheel wordt. Meestal ben je toch geneigd (tenminste ik wel) om meerdere kleuren of kleur-schakeringen te gebruiken. Maar dit wordt super! Voor mij echt heel verbazend.....!

Here are the blocks in close-up: A6 Tenesse and A7 Cats and Mice. The Rouenneries-fabrics look so great. Every block I'm amazed how well the colours turn out to be. Mostly I use more colours or shades of colours. But this is looking great! It really surprises me.........

Looking forward to showing you some more of these amazing blocks next time.......

31 opmerkingen:

Cisca zei

Prachtig, Ria, mooi die stofjes voor de sbs quilt.
Groetjes, Cisca

Klaske zei

Wat zijn dat schitterende blokjes Ria, en 7 blokjes dan heb je toch een mooi begin? Er zijn ook zoveel leuke dingen om te maken, ik vind ook alles zo leuk, dan moeten we onze tijd maar wat verdelen over de verschillende projecten toch?

ria vogelzang zei

@Klaske: ik ben het roerend met je eens! We gaan heerlijk onze tijd verdelen en dan hebben we ook nog steeds afwisselende dingen te melden! Leuk! ;)))

gertvr zei

Wat een mooie blokken zeg. Ik ben net begonnen met het lezen van de (Engelse) romans van Jeffiner Chiaverini (van de Sylvia's Bridal Sampler) en wil ooit ook nog eens de SBS maken. En de Rouenneries stoffen zijn ook supermooi, dus jouw blokken zijn erg mooi. Ik volg graag je vorderingen...

Dorine zei

Oh wat een mooie blokken en die stofjes.............
Ik begin echt zo langzamerhand te kwijlen van dei rouenneries.
Ik moet ze toch ook maar eens aanschaffen, want ze blijven maar roepen.
Waar heb jij ze gekocht???
En die SBS blokken hiervan zijn echt helemaal super.

Daniëlle zei

Oh Ria, ze worden inderdaad super!! Ik ben toch blij te lezen dat ik niet de enige ben met allerlei werk onder handen hihi! Het duurt dan wel wat langer eer dat er iets af is, maar de afwisseling heeft ook wel wat toch?! Trusten voor zo! XXXD

ria vogelzang zei

@Dorine: ik heb de Rouennerie gekocht in Staphorst bij Quiltpalace. Misschien heeft ze wel een webwinkel?
@Danielle: weet je nog: ik ben een "hakopdetakmens"...... ;))
@Gert: leuk dat je mijn blog volgt.... ;)En veel plezier met het lezen van de boeken van Jennifer Chiaverini. Ze zijn net zo mooi als de SBS.....!

Notjustnat zei

Ria these blocks are gorgeous. What quilt is SBS?
I love your coloring, pink and red, they are beautiful - Have a great weekend - Hugs Nat

Terry zei

Very pretty blocks. I think pink is deffinately one of your colors. The French Lieutenant range is a bit saddened so I think you will get a more vintage look.
Love the blocks.
I'm still finding scraps for the fence rail project. Humm
Happy Stitching Terry

ria vogelzang zei

@Nat; SBS stands for Sylvia's Bridal Sampler from the books of Jennifer Chiaverini! The blocks are a big bigger than the Dear Jane and also lovely to make! I love making little cute blocks!! ;))
@Terry: thanks for your lovely comment. It's actually the first quilt I make in only one colour range...... I'm really excited by it..!!
Hope you find scraps for your rail fence project! It would be great if you joined us!!

Cybele's patch zei

Erg mooi Ria, en de stof leent zich inderdaad erg goed voor deze blokken. En veel onderhanden werk? Ik zeg maar niks..........

Annelies vdB zei

Wat zal dat een prachtige quilt worden met deze schitterende stoffen !

Hilde zei

Prachtig, zo krijg ik al een idee hoe mijn Nearly Insane er uit zal zien, ik gebruik dezelfde stofjes en dat wordt dus een mooi geheel als ik jouw blokken zien.

ria vogelzang zei

@Cybele: gelukkig maar dat er meer zijn zoals wij...... ;))!
@Annelies: dank je! Ik vind het zelf ook heel verrassend!
@Hilde: leuk he?! Deze serie is echt bijzonder!

Tineke zei

Ria, je nieuwe (en oude) blokjes zijn prachtig. Ik geniet met volle teugen. Super. Fijn weekend hoor!

Lida zei

Ja hè, wat krijg je toch een mooi resultaat met deze stof, puur genieten! Je blokken zien er schitterend uit en dan kun je bijna niet wachten om aan het volgende blok te beginnen! Fijn weekend, groetjes
Lida

ria vogelzang zei

@Tineke en Lida; geniet van jullie weekend! Ik doe mee met het grote genieten!!

katrien zei

Heel mooi je SBS blokken.

Anne zei

Leuke blog heb je Ria, ik ga je volgen....
Succes alvast met je Life is Beautiful.

ps. wat voor kleuren ga je gebruiken?

Jantine zei

Hier zijn de Rouennerie stofjes inderdaad prachtig voor!

WilmaKuin zei

Werkelijk helemaal prachtig!!

ria vogelzang zei

@Katrien, Jantine, Wilma: ik geniet steeds meer van deze bijzondere stoffenserie!
@Anne: Leuk dat je me gaat volgen, ik volg jou ook! Ik denk dat ik de LiB in de originele kleuren ga doen; dat rood vind ik helemaal super!

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

Just beautiful Ria...I adore these fabrics!!! I think I have what you have...I am starting new projects also LOL!!!

MarianneD zei

Oei,wat zijn dat een mooie blokjes geworden van de rouenneries....een plaatje Ria!

Marieke zei

Hallo Ria,
Lieve reactie van jou! Bedankt voor de felicitaties ook. En het gaat heel goed met de nieuwe aanwinst en zijn grote broer. Met de klosjes gaat het ook goed: al 6 af! Nog maar 504 te gaan...:-)
Groet, Marieke

Madammeke Ongeduld zei

wat een mooie blog en heel veel nog mooiere stofjes

margreet zei

Hoi Ria, op mijn blog heb ik je een Sunshine Award gegeven. Kom je even kijken? er staan meteen een paar regels op die erbij horen. Ik hoop dat je het leuk vind. Fijn weekend! Groetjes, Margreet

inge zei

heel mooi! prachtig in die stofjes, werken in één stofserie vind ik altijd prachtig, en dan zeker in deze prachtige stofjes!

christine zei

Oh Ria wat een prachtige blokken heb je gemaakt de stoffen zijn ook super ..
jij gaat ook naar zwolle hij ik ga op zaterdag met een stel meiden heb er zo, n zin in

christine

quilting Jeannet zei

Wat ziet dat er mooi uit in deze stoffen Ria, echt geweldig! het blijft een prachtige serie.

groetjes, jeannet

PetraM zei

Prachtige blokken en ook al die geweldig mooie stof. Het wordt straks een echte beautie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...