maandag 11 februari 2013

Update BaD Challenge...... :)

De Block a Day Challenge doet in het vervolg op maandag een update (indien mogelijk natuurlijk...).
Vanaf zaterdag heb ik er drie blokjes bijgemaakt; alle drie verschillend; een mandje, een diamond sterretje en een hexagonbloemetje....
Zo is het wel heel afwisselend, he?!  ;)
The Block a Day Challenge gives and update every Monday in the sequel (ofcourse if possible....).
Since last Saturday I made three little blocks, all different; a basket; a diamond star and a hexagon-flower....
So that varies alot, huh?!   ;)


En Sydney vroeg naar de afmetingen van het diamond sterretje. Nu gebruik ik zelf een malletje van Marti Michell; dat is een maat van een inch voor de zijkanten en dwarsdoorsnede van de ruit (diamond).
Ik had zelf een patroontje gemaakt met zijden van 3 cm. 
Sydney asked about the measurements of the diamond stars. Well, I use a template by Marti Michell; it measures 1 inch voor the sides and the middle of the diamond.
I made a pattern myself with sides of 3 cm.


Hoop dat jullie het onderstaande kunnen lezen...... Ik gebruik de grote driehoek voor de ruimte tussen de sterren...
Hope you understand the diagram beneath....... I use the larger triangle in between the stars.....

En één zijde zo'n driehoek meet dan twee keer de zijde van één diamond; kijk maar even....
And one side of such a triangle  measures twice the side of a diamond; look........


Hoop dat jullie de uitleg een beetje snappen..... Van Sydney heb ik geen blog- of mailadres, dus ik hoop dat ze dit leest...
I hope you understand the explanation..... I don't have Sydney's blog- or mailadres, so I hope she read's this.....

Geniet van je maandag en succes met steekjes maken!
Enjoy your Monday and keep on stitching! 

Love, Ria.





15 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Gebruik ook de mallen van Marti maar vraagje waarom haal jij het papiertje er niet af?
Als je dat doet kan je veel beter er doorheen kijken en zien wat er misschien precies in het midden kan komen.

Groetjes,
Marga♥

Lupineke zei

Ohhh, wat zie ik hier voor mooie sterretjes..!! Wow, echt geweldig!! Leuk om jouw blog te ontdekken Ria, ik ga nog eens verder rondsnuffelen :)! Groetjes Lupineke

ria vogelzang zei

@ Marga: net gedaan; heb nooit gedacht dat je dat papiertje eraf kon halen...... ;))

Wietskes Quilts zei

Ach weer wat geleerd. Leuk he altijd die adviezen van iedereen. Daar geniet ik nou toch altijd zo van.

veel plezier nog met je prachtige sterren
groetjes
Wietske

Saskia Smit zei

Dat zijn hele mooie sterretjes.En die malletjes, daar lees ik steeds meer over. Weer iets om naar te snuffelen in de winkel.

Lida zei

Wat een productie en inderdaad heel afwisselend! Groetjes
Lida

Chris zei

Dus élke dag een blokje maken?? Pff, dat vind ik toch wel veel hoor. Maar zo produceer je natuurlijk wel wat, zoals je laat zien. Hartstikke leuk!

Simone de Klerk zei

Bedankt voor de uitleg! Heel duidelijk!
En het ziet er allemaal weer heel mooi uit.

Guusje, zei

Bedankt voor de uitleg en tekening. Her ziet er erg mooi uit.

Sydney zei

Thank you so much Ria for the help! Quilters are truly kind wonderful people!! Sydney

At My September Cottage zei

Your hexagons look great Ria, I especially like the beige triangles in between.

Robyn G. zei

Gorgeous progress Ria and thanks for the explanation for the stars.

Kleine Vingers zei

Mooi hoor al die kleine "blokjes".
groetjes

Nathalie zei

Oh, ik zou zo graag meedoen met de bad- uitdaging, maar met al twee hele mooie projecten onder handen "mag" ik even niet van mezelf... streng hè. Al zou ik van de benodigde sterretjes voor de rand van mijn mandjes best een bad-ding kunnen maken...
Je hebt erg mooie dingen onder handen, ik geniet er steeds weer van (en ook nog elke keer als ik je blog open van je Millie's, da's een wimmetje...)

Daniëlle zei

oh die afwisseling houdt de sjeu erin he?! Liefs zijn ze weer!! Wat ben je een BAD girl!! XXXD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...