woensdag 26 juni 2013

Sweet William......

En het derde mandje van de eerste maand is ook klaar (klik).
Hier zie je alle drie samen.
Appliqueren is toch echt wel heel leuk, merk ik dan weer......  :)
And the third basket of the first month is also finished (click).
Here you can see all three together.
Applique is really something I love....... :)


En dit is het derde mandje even alleen, zodat jullie het wat beter kunnen zien.
This is the third basket on it's own, so you can see it a bit better.


Verder was het vandaag even een alle-dingen-dagje...
Vanochtend kwamen er mensen van het glasvezel-gebeuren de router aanleggen in de meterkast..
En dat kost natuurlijk even tijd...... en boren...... en gekruip onder je huis (brrr, als ik eraan denk wat ze daar tegen kunnen komen aan spinnen enzo....!!!!).....en heel veel zand en troep na afloop....
DUS....
wat doe je dan, als rechtgeaard lapjesliefhebster...
JUIST:
iets gaan naaien...... (let even niet op de rommel, he?!)


Today was an all-kind-of-things-day.....
This morning there were people installing what we Dutch call: fiberglass.
It's for a faster internet.... 
That takes time ofcourse......and drilling..... and crawling under your house (brr, if I think what they could encounter there; spiders etc......!!!!!)..... and a lot of sand and dust afterwards....
SO....
What should a true-harted fabriclover do....
EXACTLY:
go sew something.....   :) ... (don't mind the mess, he?!).


Ik werk aan deze leuke kleine pine-apple-blokjes.
Het zijn er ondertussen 17, van 5,5 inch (inclusief naadtoeslag).
I'm working on these cute littel pine-appleblocks.
Untill now, there are 17 done, each measure 5,5 inch (including seamallowance).

Geniet van je naaiwerkjes!
Enjoy your sewing!

Love, Ria.


p.s. Er is een nieuwe applicatie BOM in Blogland: the Love Entwined van Esther Aliu (klik). 
      Het lijkt me prachtig om dat te doen; wel een hele uitdaging!
      Als je denkt dat het iets voor jou is; moet je echt even gaan kijken......
      (foto is van Esther Aliu).
p.s. There is a new applique-BOM in Blogland: the Love Entwined by Esther Aliu (click)
      It's a real challenge and I sure would love to do this one!.
      If you think this is something for you; you just should take a look.......
      (picture by Esther Aliu).
      


pp.ss. zie je wat Amar doet met dit koude weer...... goede keuze, he?!
       (ze is zo diep in slaap dat ze haar ogen  niet open kan krijgen..... hahaha...)

pp.ss. see what Amar is doing in this cold weather...... right choice!
     (she's in such a deep sleep, she hardly can open her eyes..... hahaha....)



16 opmerkingen:

Anita - Vlijtige Handjes zei

Mooie mandjes. De combi van deze quilt lijkt me zo leuk. De ananasjes zijn een genot om te zien met die afwisseling van kleuren. Geniet er van.
Ik wil best nog eens je ervaring met glasvezel horen. Hier zijn ze ook in de wijk aan het inventariseren om, bij genoeg deelname, het aan te leggen.
Groetjes Anita

Sis Voorn zei

Heel leuke pineappeltjes !

Terry zei

What do you mean cold weather it's June?
The blocks are lovely both the applique and the paper pieced ones.

Balsemien zei

Hoi Ria, wat ben je lekker bezig met de bloemenmandjes van William! Ik ben een beetje jaloers op Aram die zo lekker op de bank ligt...

Martine zei

Je mandjes zijn heel mooi geworden. En de nieuwe BOM is prachtig maar iets te moeilijk voor mij.

Queen Of The Armchair aka Dzintra Stitcheries zei

The perfect thing to do Ria while they are installing the fibreglass...happy sewing to you!

Wilma zei

Aaach zo zoet die prachtige mandjes van de Sweet William.
Lijkt me leuk werk zo lekker een beetje piecen en appliceren combineren.

Nat Palaskas zei

Your basket blocks inspired me and I bow got myself the pattern! I noticed you are piecing the blocks by hand, OMG! You are something of a quilter Ria. I love love them and will start at least one block hehe! Enjoy Nat

Annelies zei

Wat een leuke en lieve mandjes. Bij de pineapple blokken jeuken mijn handen en zie ik al mijn restjes.
Die nieuwe BOM heb ik ook gezien. Wat erg.....

Ria van Kasteel zei

Wat een prachtige mandjes worden het toch, maar ik laat me niet verleiden momenteel met teveel bezig. Evenal die pineapple blokjes, er liggen nog veel strookjes en resten.

Groetjes van Ria ;0))

Floor zei

Wat zijn je pine-apple blokjes leuk, kleurrijk en spannend!
Ook je mandjes natuurlijk, lijkt me leuk om dat te doen.
Die Amar toch, lekker maffen in de warme kamer.
Weet je dat ik veel honden zie die nu gewoon in het (koude) water springen?
Mijn Terra niet hoor, die ligt boven de verwarming, net een poes.
Groetjes,
Floor

jolanda zei

Prachtig allemaal! En die pineapple-blokjes vind ik superleuk!! Wat een goed idee voor m'n restjes zeg. Ik ga dit ook zeker overwegen hoor. Lijkt me leuk om zomaar voor de vuist weg steeds een ander lapje eraan te zetten. ;-)

Saskia Smit zei

De kleine ananasjes zijn super. En de BOM laat ik even aan me voorbijgaan.

Corina zei

wat een leuke kleurige blokjes! En die mandjes, super!

Guusje, zei

Wat een mooie mandjes net als je pineappels. Ook een mooie nieuwe BOM. Konden we maar allemaal tussendoor zo'n slaapje doen.

moonsquilthonk zei

Hoi hoi,

mooie mandjes worden dat, hoor!!
De appeltjes schieten ook al mooi op.. ;o)

Groet
Monica

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...