dinsdag 2 maart 2010

Diamanten......... diamonds..... (are a girl's best...)















En dan is hier een zusje van de Dear Jane: de Quilted Diamonds....!
Blokjes van 4 bij 7 inch en volgens mij zijn sommige stukjes nog kleiner dan bij de Dear Jane, gewoon omdat ze in een ruit staan......
Zij (klik) was er mee begonnen en het leek me toch een behoorlijk uitdaging dat er naast te doen.....!
En het wordt zo leuk!! Wel heel lastig soms en je moet echt opletten met spiegelen..... het is wel een ruit-vorm.......
Ik wil er graag meteen de sashings bij aan zetten, dus dat was een beetje gepuzzel. Nu heb ik er malletjes van gemaakt (links en rechts) en het werkt prima!














And then whe have the sister of Dear Jane: the Quilted Diamonds.....!
Blocks measure 4 by 7 inch and I think some pieces are even smaller than the DJ, simply because it's a diamond-shape.....
She (klik) started it and it seemed quite a challenge to work side by side with the DJ.....!
And it's so much fun!! A bit tricky sometimes and you really have to pay attention to the mirror-image... it is a diamond, after all.....
I want to sew the sashings along with the blocks, so that was a bit of a puzzle. Now I made templates of the left and right side and this works fine!

Nog even beide blokjes apart:




Blokje 1: First Impressions; 12 stukjes

Block 1: First Impressions; 12 pieces












Blokje 2: Matchmaking; 21 stukjes

Block 2: Matchmaking; 21 pieces


En natuurlijk zijn we ook naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en dit is de buit....:




Schitterende lapjes, garens,bandjes en ook nog een leuke tas!

Ofcourse I also visited the needlework-fair in Zwolle, and this are my treasures......
Lovely fabric, threads, lace and a beautiful bag!

Groetjes, en nog een heerlijke dag!!


28 opmerkingen:

Ria Lanser zei

Heel mooi je blokjes!

Wat een heerlijke aankopen heb je gedaan op de beurs!

Groetjes van Ria

Berna zei

Mooie blokjes en weer eens iets anders dan de DJ. Je aankopen mogen er ook zijn!

Simone de Klerk zei

Prachtig, die diamanten! Voor het eerst dat ik dit zie. Je hebt er ook heel mooie stofjes bij uitgezocht.
Heerlijk, die aanwinst uit Zwolle (O:
Een fijne dag, met hopelijk net zo veel zon als wij hier!

martine zei

Mooi maar het lijkt me een heel gepriegel.

Jantine zei

Ze zijn bij mij uit het stof gevist, moet binnenkort eens tijd uittrekken om nog wat blokken bij te tekenen, maar er liggen er nog een paar klaar om te naaien. Dank je wel voor de (misschien onbewuste) duw in mijn rug ;-)

christine zei

Oh Ria Dat zijn mooie blokken! Sterven Diamanten leuk! wil ik ook! hahahah eerst maar eens mijn NI afmaken.

christine

Gingini zei

Diamonds are forever!

Notjustnat zei

Looks like fun Ria. So small pieces, but you did a great job with the block. I love the color you've used. I haven't seen that book before? Have fun with it - Hugs Nat

Klaske zei

Wauw Ria wat heb jij mooie stofjes gekocht, en jouw blokjes zijn prachtig!!!

conny's quilts zei

Mooie blokjes Ria, ze lijken me knap lastig. Een mooie buit heb je meegebracht uit Zwolle!

Miranda zei

Ach Ria, weer zo een verleidelijke quilt. Help......zoveel moois show je ons weer....ik blijf sterk en ga eerst verder met mijn Dear Jane! Groetjes uit Virginia

Nelleke zei

Hallo Ria wat leuk om te zien dat jij hem in het rood aan het maken bent heb hem in verschillende kleuren voorbij zien komen maar nog niet in het rood.Ook mooie aankopen heb je gedaan we zullen terzijner tijd de lapjes wel verwerkt zien vermoed ik.Groetjes Nelleke

margreet zei

Het ziet er hartstikke mooi uit! Maar inderdaad wel een gepriegel hoor, mooie kleuren gebruik je. Leuke aanwinsten van de beurs meegebracht! Groetjes, Margreet

gerda zei

prachtig je diamanten..en wat leuk in het rood!!! heerlijk was de handwerk beurs hé..leuke inkopen gedaan...
fijne dag

ria vogelzang zei

@Ria, Berna: dank jullie!
@Simone:de zon schijnt prachtig hier, hopelijk bij jou ook!
@ Martine: het is echt wel veel (maar heel leuk) gepriegel.....
@Jantine: graag gedaan!! ;)
@Christine: join the club; maar twee blokjes per maand.....
@Gina; forever and ever and ever...... :)
@Nat: have sent you an email about the book! 8)
@Klaske en Conny: heerlijk, he, zulke stofjes, ik geniet nog na....
@Miranda: ik zie al uit naar de 5e!
@Nelleke: sommige stofjes, vooral de Tilda-stofjes, zijn bedoeld voor de Diamonds. Ik wil haar graag in rood/rose maken... Wat een super-beurs, he?
@Margreet: dank je!
@Gerda: het was zo heerlijk; zoiets mag bijna elke week wel....... ;))

Hester zei

Wel heel verleidelijk, maar naast de Dj, wat moedig van je.

katrien zei

Mooie blokjes.En het zal een pracht van een quilt worden.
Het boek heb ik al jaren liggen,maar nog nooit aan begonnen.Succes.

ria vogelzang zei

@Hester: het klinkt moediger dan het is, gelukkig..... ;)
@Katrien: ik zag het boek inderdaad ook al jaren geleden.... toen sprak het me ook al aan, maar beginnen; daar heb je soms een ander voor nodig...

WilmaKuin zei

Wat een prachtige blokken!! Dit boek heb ik ook liggen. Het is mijn eerste patchworkboek die ik heb gekocht. Maar was nog wel te moeilijk voor iemand die nog nooit wat had gedaan...

Ann's blog zei

Ria, your blocks are simply gorgeous, I love the colours, so pretty and fresh. I also have never seen that book before. Lovely fabrics you bought and the bag!

Em zei

Ria, they are so delicate and so precisely beautiful! WOW!!!

Marutska zei

Hmmm mooie blokken, Ria!!

Dat ziet er geweldig uit!

Helaas hebben we elkaar niet getroffen in Zwolle!

Je hebt wel mooie aankopen gedaan! Veel plezier ermee!

Groetjes
Maria

Cybele's patch zei

Mooie diamantjes heb je al gemaakt. Dapper hoor dat je daaraan bent begonnen. Heerlijke aankopen uit Zwolle.

julieQ zei

Wow, what a wonderful job...art, really! That looks super intricate...lovely work.

susi zei

Jeetje Ria, je maakt zoveel! Leuke aankopen uit Zwolle. Ik houd me maar aan m´n DJ voordat ik iets anders ga ondernemen.

Fijne dag,

Guusje, zei

Wat een mooie diamonds heb je gemaakt. Eens kijken of ik dit boek ook ergens kan kopen dan kan ik vast stoffen gaan verzamelen om er ooit ook aan te beginnen wat het is een prachtquilt weer een wimmetje erbij. Mooie aankopen heb je gedaan in Zwolle. Het was er weer erg leuk en gezellig.

Daniëlle zei

Petje af hoor Ria!!! De blokjes zien er prima uit! En ja het is soms even opletten met het gespiegel maar dan heb je ook resultaat! Prachtige stofjes heb je gekocht zeg!! Veel plezier met het maken van het volgende blokje! Mooie avond! Groeten, Daniëlle

Anja.M zei

De blokken zijn erg mooi, het lijkt me geen makkelijke quilt om te maken.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...